training

Plaats reactie
triske
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-07-2009 15:28

training

Bericht door triske » 11-08-2011 17:56

Hoikeeees,

Ons Maya is nu 8 weken bekans 9weken oud.
Nu is mijn vraag;
Wanneer mag ik het showlijntje gebruiken om te trainen?
Want nu draagt ze een gareeltje en voor haar te corigéren
is het voor mij makkelijker om dat "lijntje" te gebruiken.
Om het "trekken" te voorkomen.
Alvast bedankt voor de raad!
Groetjes
Trissie
xxx

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 11-08-2011 20:22

hoi Tissie,
ik gebruik dat al van int begin en ons Ruby kan al heel mooi naast mij lopen. Als ge niet te hardhandig bent is er geen probleem.
Afbeelding
Groetjes Tanja

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 11-08-2011 21:11

hoi tryske
een ouw rot als gij met 2 witte duivels weet toch van wanten he :)
van de eerste dag moet ge met uw hondje leren dat ze niet mag trekken haar niet overhoop trekken maar rustig en vooral met uw stem werken aandacht vragen en eventueel terug achteruit trekken met het bevel dicht of hier
maar gij kunt da toch:)
ik kom in de week wel eens af dan doen we da eens samen
Afbeelding

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 12-08-2011 06:40

monica schreef:hoi tryske
een ouw rot als gij met 2 witte duivels weet toch van wanten he :)
van de eerste dag moet ge met uw hondje leren dat ze niet mag trekken haar niet overhoop trekken maar rustig en vooral met uw stem werken aandacht vragen en eventueel terug achteruit trekken met het bevel dicht of hier
maar gij kunt da toch:)
ik kom in de week wel eens af dan doen we da eens samen
het ging hem erom of ze al slipkoord mocht gebruiken, Monica. Je had haar onlangs ingefluisterd dat ze, in het begin, beter een harnasje gebruikt omdat de keel nog wat gevoelig is bij zo'n kleine pup.
Maar ja ; ons Maya is een heel vrij pupje en wil derhalve ook steeds haar goesting doen. Daarmee vroeg Triske of ze al slipkoord mocht gebruiken om Maya beter te kunnen corrigeren.
Dat we daar genen snok moeten aan geven dat de sloor op hare rug ligt ; ligt voor ons dan ook voor hand.
We zijn tot ontdekkking gekomen dat ons Maya zóóó vrij is dat ze alleen naar huis wil komen. We waren gisteren op de wegel gaan wandelen met alle drie ons witte. Op het einde van die wegel is een groot veld waar ik ze los laat. Nu hebben we de laatste paar dagen al op dat ons Maya absoluut niet mee wil wandelen. Ze laat haar hangen, we moeten haar slepen, affijn onwil dus. We zijn nog aan't uitzoeken wat de reden kan zijn.
Maar gisteravond hadden we haar losgemaakt en ons 'madam' keerde zich en liep regelrecht naar huis. We hebben ze proberen lokken met alle argumenten die we op dat moment bij ons hadden, maar ze kwam niet terug ; eerder integendeel ; ze liep steeds verder weg.
Ik heb dan iets moeten doen wat totaal verkeerd is maar ik kon op dat moment geen risico's lopen en dat is er achter aan gaan !!
Ik kan ze immers niet laten doorlopen of ze komt bij ons op straat terrecht en dan gebeuren 'r gegarandeerd accidenten. Onze straat is veel te druk om Maya alleen te laten oversteken.
Nu deze fout maken we dus geen tweede keer.
We zullen ies met wat langere koord (lees 5 m) beginnen werken.

Ik vermoed dat ons Maya een kruising is van een hongerige yetti en een gefrustreerde piraña (mee veel meer haar)
Een soort van Jaws op 4 poten !
Gremlin from hell !
May-zilla !!!
Maar ze is toch zoooo lief & schattig ; we zouden haar al geen moment meer kunnen missen.
:lol: :lol: :lol:

Jaja, ons Triske heeft een goei keuze gemaakt ; de rustigste van allemaal zei ze nog ! Whoehahahaha !
Aan Maya haar temperament te zien vermoed ik dat 't een Beta is ; maw : we gaan 'r nog plezier aan beleven !!!

with love from hell !!!
greetz
bart
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

triske
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-07-2009 15:28

Bericht door triske » 12-08-2011 22:26

Awél, ben vandaag even alleen op stap geweest
met ons Maya.
heb haar trainingskoortje aan gedaan.
en het ging al een pak beter en loopt mooi naast mij.
Maar voor we vertrekken wil ze nog steeds niet mee.
Snoepje erbij, balletje erbij..."Foert" zegt ze! hihih!
Maar eens ze mee is gaat ze wél mee.
Heb haar ook weer los gelaten in de wei met de grote'n.
En mij wég gestoken en op geroepen.
Beloond met een "snoepje".
Dan verder met haar gespeeld tot we weer naar huis gingen.
Geslaagde dag vandaag!!!
Goed zo Maya!!!
Bedankt voor de info hoor!
Groetjes
Trissie

:D

Plaats reactie