Het klikt niet met 1 hond... kan dat?

Plaats reactie
Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Het klikt niet met 1 hond... kan dat?

Bericht door Vicky » 12-04-2011 10:40

Ik zit efkes met de handen in het haar. Héros is een sociale hond, soms onzeker maar niet aggresief tegenover andere honden. Hij speelt met andere honden en er zijn geen conflicten. Behalve bij 1 hond: Jimmy, een Duitse Herder reu van een vriendin. Samen wandelen (aan de lijn) gaat goed, ze spelen niet met mekaar maar vallen mekaar ook niet lastig en fixeren mekaar niet. Ze zijn beiden rustig. Maar als we stoppen met wandelen, dan is het al een aantal keer gebeurd dat Héros Jimmy aanvalt. Jimmy geeft zich dan over maar ik moet Héros dan van hem afhalen. Gelukkig is Jimmy nog niet gewond geraakt.
Héros doet dit dus slechts bij 1 hond en da's bij hem. Ik begrijp het niet.
Afbeelding

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 12-04-2011 12:21

Heb ik ook achter mijn woon een duitse herder Olandra mag de niet en Wakita speel met haar
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 12-04-2011 12:52

Dat probleem ken ik ook met onze Kane.
Dat is nu eenmaal zo, 2 reuen durven hun macho-gedrag wel ies botvieren op elkaar.
Er zijn reu's die je nooit of te nooit bij elkaar kunt steken of ze vallen elkaar gegarandeerd aan.
Dat is puur een kwestie van dominantie & dat kan zich in iets heel klein schuilen.
bvb als wij gaan wandelen zijn en op de koer laat ik onze 2 (reu en teef) los dan moet onze reu (kane) altijd nikki even "op haar plaats zetten" ook al heeft nikki niks gedaan ; maar het lijkt wel of da zo moet. Ik heb ook al vanalles geprobeerd om dat eruit te krijgen maar ik vrees dat het vergeefse moeite is. En in dit geval spreek ik dan nog tussen reu en teef ; kun je wel voorstellen wat dat kan geven tussen reu's.
Als we met de groep witte-herder-vrienden gaan wandelen moeten we ook steeds uitzien wie we loslaten.
Met 2 reu's erbij is het best dat we afwisselen want als we de 2 los laten lopen komt er zeker 'zever' van.
Reu's zijn nu eenmaal macho's en daar is weinig aan te doen ; of ze nu gecastreerd zijn of niet, dat maakt geen verschil.

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 12-04-2011 16:34

o,de teefjes kennen er ook wat van hoor :roll:

Ons gotcha heeft er ook een paar waar het echt niet mee gaat.Zowel reu's als teven.
Echt oplossen kan je dit niet volgens mij,de meeste honden en baasjes op de hondenweide kennen haar al.
Zelfs tijdens de wandelingen is ze soms wel hèèl duidelijk wat er haar niet zint of welke hond telkens wordt geviseerd.
Daarnaast heeft ze dan haar bestfriends,buddy's en vriendinnen 8) die mogen doen waar andere voor afgestraft worden. :roll:

We houden er zoveel mogelijk rekening mee,tenslotte is het voor de andere hond in kwestie niet leuk om steeds zo onderdrukt te worden.
:?

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 13-04-2011 07:03

...en gelijk heb je Gotcha ; maar in volven-roedels is het schering en inslag.
Tuurlijk hebben wij geen wolven maar gedomesticeerde, heel verre verwanten maar je merkt hier wel waar hun oorsprong ligt.
En zoals je reeds aanhaalde, daar kun je weinig tegen beginnen, alle hondescholen en opleidingen ten spijt.

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 13-04-2011 10:12

Tja, wij komen ook niet met iedereen even goed overeen hé :wink:
Het is nu juist wel spijtig dat het juist die eene hond is van een vriendin waar ik regelmatig mee afspreek om te wandelen.. :( Maar ja, als het zo is, zal ik er gewoon rekening moeten mee houden. Wandelen samen ok, maar eens de wandeling gedaan is, Héros onder controle houden zodat hij Jimmy met rust laat. Ik heb het gewoon moeilijk om te begrijpen, ik ben dat niet gewoon van Héros dat hij een hond ineens zomaar aanvalt.
Nu ja, ik leer eruit hé.
Voor het baasje van Jimmy is het inderdaad niet leuk dat haar hond zo onderdrukt wordt, zij is dan bang dat hij dat gaat veralgemenen met andere honden.
Bedankt voor de reacties!
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 13-04-2011 14:24

nog even een vraagje,ze zijn aangelijnd.Nu hebben we hier op de hondenweide een hond die enkel uitvalt sinds de moment hij aangelijnd is.Los gaat prima.Zijn ze aleens los met elkaar geconfronteerd geweest?

Misschien kan je ook eens proberen vanaf je stilstaat iets te geven waardoor hij afgeleid is.

Ik denk maar wat mee hoor :wink:

vamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 20-11-2010 13:07

Bericht door vamp » 15-04-2011 12:54

Dat was met onze reu ook zo. Aan de lijn, als hij de kans kreeg, viel hij uit. haalde je hem van de lijn af was het over. het lijkt er dan op dat ze aan de lijn veel meer op hun terratorium gericht zijn.
Een hond kan je kopen maar niet het kwispelen van zijn staart.

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 15-04-2011 12:56

ik vermoed dat ook Vamp ; ook het beschermen van het baasje kan 'r iets mee te maken hebben.

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 16-04-2011 09:05

gotcha schreef:nog even een vraagje,ze zijn aangelijnd.Nu hebben we hier op de hondenweide een hond die enkel uitvalt sinds de moment hij aangelijnd is.Los gaat prima.Zijn ze aleens los met elkaar geconfronteerd geweest?
Ja, los is het eigenlijk hetzelfde: zolang we op wandel zijn, geen probleem. Stil staan en dan is 't opletten of 't is ambras. Waarschijnlijk doordat ze mekaar dan fixeren...
Afbeelding

Plaats reactie