frishbee Kong

Plaats reactie
pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

frishbee Kong

Bericht door pazzuzzu » 24-03-2011 18:40

Ik wist niet goed in welke rubriek deze te plaatsen, dus hier dan maar.

In vroeger draadjes heb ik het wel ies meer gehad over het feit dat ons Nikki verzot is op spelen met frishbee’s. Maar ons ‘madam’ is nogal hevig van aard.
Dus een kunststof-versie is een oogwenk geperforeerd en in een tweede oogwenk half versnipperd. Maw die gaan nie lang mee !

Kong lijkt me de oplossing ; daarmee is m’n vraag of hier nog forum leden zijn die ervaring hebben met Kong-frishbee’s.
Zijn ze zo sterk als beweerd wordt ?
Is het de moeite waard om het aan te schaffen ?

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 24-03-2011 18:50

Het is te zien welke frisbee je koopt hé er zijn 'bijtvaste' frisbee's ook hoor; want met herdertjes heb je dat echt wel nodig.

Punt2, een frisbee dient niet om te blijven mee spelen... wil ik zeggen speel er samen mee en daarna berg je die op.

Punt 3, als het idd is om in de tuin te leggen enz... neem dan maar eentje van 'Kong' of van 'Foam'...
Afbeelding

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 25-03-2011 07:16

alvast bedankt voor het snelle antwoord voica.

Een bijtvaste frishbee zal echt wel nodig zijn.
Ik geef Nikki enkel de frisfbee als we 'r beide mee gaan spelen, en dan nog weet ze die in een mum van tijd te perforeren. Als ze de frishbee terug brengt zit ze 'r onderweg zo op te sjieken dat 'r niet veel meer van overblijft tegen dat je die terug in handen krijgt.
Het is indd niet de bedoeling dat die in de tuin of eender waar gaat rondslingeren.
Elke avond (7/7) ga ik met beide hondjes in de wei spelen. tot hier toe steeds elk met een bal aan een touwtje. Het balletje waar ze 't liefst mee speelt bijt ze ook na een tijdje kapot. het materiaal waaruit dat balletje is gemaakt lijkt op Kong maar ik vermoed dat het dat toch helemaal niet is. het balletje is hol vanbinnen ; van buiten zitten 'r nopjes op en 'r is een touw doorgettrokken.
Zeer leuk om mee te spelen maar 't gaat nie lang genoeg mee ; maw op een jaar koop ik 'r minstens zo'n 10-tal.
Ik heb al met Kong-materiaal gewerkt maar de balletjes (lees : eerder peer-vorm) van Kong zijn heel zwaar en nikki blijkt daar niet van te houden. In haar geweld doet ze zichzelf altijd pijn.
Daarmee dat ik die frishbee's van Kong overweeg, daar speelt ze immers ook dolgraag mee.

ik weet niet of we dit op 'onze' site al gedaan hebben maar misschien kunnen we eens een poll overwegen om te zien wie wat van speelgoed gebruikt. Welk speelgoed slaat het beste aan ; welke is goed van kwaliteit & welke kun je maar beter links laten liggen.

edit : toeme 'k hem nu pas gezien dat 'r al een item frishbee bestaat.
@ mods : Misschien zou dit draadje 'r beter in passen ?

Plaats reactie