Spontane zaadlozingen

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Spontane zaadlozingen

Bericht door Vicky » 12-11-2010 15:13

Sinds onlangs heeft Héros heel regelmatig spontane zaadlozingen. Hij staat dan op zijn eentje dekbewegingen te maken. Nochtans gaat er nooit iets aan vooraf waardoor hij opgewonden raakt, dit gebeurt steeds 's avonds als hij rustig en moe is. Rijden op Prada, mensen of andere dingen doet hij niet.
Ik corrigeer hem niet, ik negeer het gewoon en kuis achteraf gewoon alles op. Een beetje vervelend maar niet dat ik er een probleem van maak. Ik vraag me gewoon af: is dit gewoon de natuur die werkt? kan dit kwaad? Zijn er hier nog die dit mee maakten?
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 13-11-2010 10:28

Heb gisteren naar de DA gebeld en hij zei dat zo'n veelvuldige zaadlozingen wel kunnen leiden tot prostaat-problemen. :(
Iemand die hiermee ervaring heeft?
Afbeelding

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 13-11-2010 14:39

oei dat is niet zo een goed nieuws
ik heb dat nog niet meegemaakt
Afbeelding
Groetjes Tanja

Fanny
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-03-2009 01:05

Bericht door Fanny » 14-11-2010 14:34

Oei :?
Hier geen ervaring mee. Isha is gecastreerd ...
't Is mss drastisch, maar zou een castratie geen oplossing kunnen zijn dan? :wink:
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 14-11-2010 21:15

Fanny schreef:Oei :?
Hier geen ervaring mee. Isha is gecastreerd ...
't Is mss drastisch, maar zou een castratie geen oplossing kunnen zijn dan? :wink:
Ja, de DA stelde ook castratie voor als oplossing... maar daar sta ik natuurlijk niet voor te springen.
Ik heb me al suf geïnformeerd en gelezen over voor- en nadelen van castratie.
Stefany, hoe heb jij de knoop doorgehakt over castratie van Isha? En is er een vachtverandering of andere veranderingen die je merkt door de castratie?
Afbeelding

Fanny
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-03-2009 01:05

Bericht door Fanny » 14-11-2010 23:11

Vicky schreef:
Fanny schreef:Oei :?
Hier geen ervaring mee. Isha is gecastreerd ...
't Is mss drastisch, maar zou een castratie geen oplossing kunnen zijn dan? :wink:
Ja, de DA stelde ook castratie voor als oplossing... maar daar sta ik natuurlijk niet voor te springen.
Ik heb me al suf geïnformeerd en gelezen over voor- en nadelen van castratie.
Stefany, hoe heb jij de knoop doorgehakt over castratie van Isha? En is er een vachtverandering of andere veranderingen die je merkt door de castratie?
Bij ons was de knoop eigenlijk heel snel doorgehakt. Ik wou het in eerste instantie niet omdat ik graag toch es een show'ke had meegedaan, gewoon voor de fun en omdat er verder ook niet echt iets mis was.
Maar 't feit dat ie zo'n slechte heupjes heeft maakte de uiteindelijke beslissing wel makkelijker. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat Isha op de één of andere manier bij een teefje zou raken en er pupkes op de wereld komen waarvan we op voorhand wisten dat ze slechte heupen kunnen hebben....

Qua gedrag is hij niet echt veranderd, qua vacht ook totaal niet. Mss dat een trimmer wel een verschil zou zien, maar ik in elk geval niet :lol:
Isha is nog altijd de Isha van voor de castratie, geen haar veranderd en staat mooi op gewicht zonder een al te grote inspanning.
Het enige dat ik kan 'opmerken' is dat hij vaak nog plast als een teefje, maar dat heeft ook zijn voordelen ;)

Ik heb het er maandag nog met Loes over gehad (fysiovet), dat het eigenlijk wel jammer is dat ie gecastreerd is. 't Is een hele mooie hond en hij loopt ook heel elegant. (beetje stoeffen met m'n kereltje he :mrgreen: )

Je zult hem wel zien de 19de december, mijn macho met een klein hartje en een grote mond :lol:
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 15-11-2010 12:58

Klein hartje, grote mond..zoals Héros dus :D
Fijn om te lezen dat Isha geen haar veranderd is, dat plassen als een teefje is inderdaad geen nadeel.
Pfff, ik ga 't nog wa afwachten en kijken hoeveel last hij er zelf van heeft, en ook nog wa meer info opzoeken omtrent prostaat-problemen en zo...
Shows kan ik sowieso ook niet lopen met Héros aangezien hij een onderste hoektand mankeert, na het wisselen van zijn tanden is die er nooit doorgekomen en na foto's bleek dat er ook geen wortel zat. Jammer, maar niet erg, als hij voor rest maar gezond is. Een dekking kan daardoor ook nooit want het zou erfelijk zijn.
Afbeelding

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 02-12-2010 12:11

Hoi Vicky,

Chico had daar ook last van. Die lag ook gewoon rustig op zijn plaats en dan stond hij op en kreeg hij een spontane zaadlozing. Ook Chico heeft nooit op andere honden, mensen of andere dingen gereden.
Ik heb Chico laten castreren. Chico is hierdoor wel een beetje veranderd maar wel in de goede zin. Hij is er minder fel door geworden naar andere honden toe. Zijn vacht ofzo is helemaal niet veranderd. Ook is hij niet dikker geworden.

Groetjes Karin
Karin

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 09-12-2010 08:22

onze Kane hebben we ook laten castreren ; niet wegens spontane zaadlozingen maar wel omdat ons Nikki 'familie' van hem is & het niet te doen was als Nikki loops werd.
Vacht is niet veranderd, karakter ook niet. Hun gewicht moet je eigenlijk voortdurend in 't oog houden door hun voeding af te wegen en op te letten met snoepjes edm.
Tenzij je nog shows wil lopen of wil gaan kweken zou ik in zo'n situaties castratie aanraden.
greetz

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 09-12-2010 17:15

Bedankt voor jullie reacties!
Héros is intussen ook gecastreerd. 't ging van kwaad naar erger en ik zag dat hij er ook wel onder leed, onder zijn hormonen-stress, hij was zichzelf niet meer soms.
Lange gesprekken gehad met dierenarts en trainer (die Héros al kent sinds pupsaf aan) en zij waren ervan overtuigd dat castratie een goeie oplossing was. Ik had er heel moeilijk mee maar toen ik zag dat hij zelfs druppeltjes bloed verloor door een prostaatontsteking, toch de beslissing genomen.
De gevolgen van zijn castratie kan ik nog niet zeggen nu, hopelijk verandert zijn vacht niet en blijft hij dezelfde grappige vent. Hij lijkt wel meer rust met zichzelf te hebben gevonden en de spontane zaadlozingen zijn ook gedaan.
Van de castratie zelf heeft hij geen last gehad en zijn wonde geneest ook mooi. :D
Afbeelding

Plaats reactie