Hevige angst voor luchtballonnen en... de maan!

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 02-09-2010 09:17

Vicky schreef:Bedankt Gotcha en Tania!
Idd, professionele hulp is er al.
Tania, zou het masseren dan niet als troost werken en de angst nog versterken? Of bedoel je de massage pas als ze volledig rustig en relax is?
ik bedoel dus idd als ze kalm is
Afbeelding
Groetjes Tanja

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 02-09-2010 16:23

http://artikelen.foobie.nl/dieren/angst ... ij-honden/

Nog eentje die voor Prada misschien interressant is 8)

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 02-09-2010 17:54

@Vicky; ooit al DAP geprobeerd, heeft hier steeds goed gewerkt bij Vienté :wink:
, al was het niet voor vuurwerk maar wel voor andere dingen...
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 02-09-2010 20:31

Interessant artikel, Gotcha.

Nee, nog geen DAP geprobeerd. Waar haal ik dat, bij de dierenarts of apotheker? Wel al bachbloesem 'rescue' maar dat heeft niet veel effect, vind ik.
Afbeelding

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 02-09-2010 20:42

Vicky schreef:Interessant artikel, Gotcha.

Nee, nog geen DAP geprobeerd. Waar haal ik dat, bij de dierenarts of apotheker? Wel al bachbloesem 'rescue' maar dat heeft niet veel effect, vind ik.
DAP werkt nog anders dan Bachbloesem...

https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... en/65/1/1/

Ik zou halsband aandoen en verstuiver gebruiken in huis...

DAP is t'proberen waard, t'heeft hier vienté tot rust gebracht om andere honden te ontmoeten, om in situaties als show niet te gaan stressen enz...

En eigenlijk, nu ja , nu hoeft het helemaal niet meer.
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 12-11-2010 15:03

Efkes een update... en laten weten dat het ondertussen al beter gaat met Prada. Ze is soms nog op haar hoede in de tuin maar ze komt al mee spelen in de tuin en gaat ook alleen plasjes doen en snufffelt zelfs nog even rond daarna. Alleen blijft ze nog niet heel lang in de tuin maar als ik buiten ben, blijft ze ook in de tuin en durft ze haar zelfs al eens af te leggen in het gras. :D Tijd en geduld en het komt het goed.
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 12-11-2010 17:13

dat is heel goed nieuws hoor :wink:

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 12-11-2010 17:26

das goe nieuws doe zo verder zou ik zeggen :lol:
Afbeelding
Groetjes Tanja

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 12-11-2010 19:07

Een mooie vooruitgang :wink:
Afbeelding

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 21-12-2010 07:54

als ik even op dit draadje mag inpikken ....

@topicstarter : Dit probleem ken ik ook al jaren met onze reu Kane.
Hij is geboren in een legerkamp (monica) ; is als pupy meermaals met geweerschoten in contact geweest ; mijn vrouw is uren met hem gaan wandelen langs de drukste lokerse wegen & markten, heeft een tijdlang hondeschool gevolgd en toch, en toch ....
Onze Kane is nu eenmaal bang van alles en nog wat ; en dat kan heel ver gaan, geloof me.
We hebben ook al vanalles geprobeerd om hem wat kalmer te krijgen of gewend te raken aan bepaalde situaties maar niks schijnt te werken. Z'n schrik is groter dan eender wat.
Dat ik waarschijnlijk fouten in de opvoeding heb gemaakt wil ik toegeven ; hoewel Kane niet m'n eerste en gemakkelijkste hond was die in heb binnengehaald.
Daarnaast heb ik nog een 'witte teef' : Nikki & die is dan weer van niks bang. En nogthans hebben beide ongeveer dezelfde opvoeding gehad.
Hier zie je maar dat het niet enkel aan de opvoeding ligt maar dat ook andere factoren hier een rol kunnen in spelen.
Sorry maar ik geloof niet geur therapie en dergelijke kostelijke geintjes.
Dit werkt niet voor gevallen als kane. Dat een César daar wel iets mee aankan wil ik wel geloven en dan nog .... Maar ik vrees dat dit probleem niet door ons, 'leken', is op te lossen.
Het enige dat een klein beetje wil werken is kordaat zijn en vooral niet op zijn/haar schrik letten, als evenmin probleem-situaties uit de weg te gaan.
Wees ook voorzichtig met een hond die je toch geforceerd aan iets wil laten wennen.
bvb : cd met vuurwerk edm.
Ik heb nl honden geweten die zelfs het onderscheid niet maakten tussen cd en realiteit en die op den duur zelfs hun eigen baasjes gingen bijten uit schrik & onzekerheid ; zo simpel is die materie niet, geloof me.
greetz,
pazzuzzu.

Plaats reactie