Bijtertje

Plaats reactie
Annette
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2010 15:22

Bijtertje

Bericht door Annette » 03-08-2010 16:51

Hallo, twee weken geleden hebben wij onze witte herder opgehaald. Hij was totaal niet zindelijk, we hebben er zelfs zo'n door mij gehate bench voor moeten lenen. De fokkers waren echt goed voor de honden, we hebben ze vanaf de geboorte regelmatig bezocht, maar aan zindelijkheid en het bijten in bijvoorbeeld tenen werd niet veel aandacht besteed. Inmiddles hebben we Milo twee weken, en we zijn gek met hem. De enige problemen nu zijn dat hij mijn kat opjaagt, wordt door Gimli niet op prijs gesteld. Toch treedt Gimli niet op tegen Milo. En het veel voorkomende probleem: Milo bijt graag in tenen, schoenen en handen. Toch heeft hij meerdere bijt- en kauwspeeltjes... Hoe kunnen we hem dat bijten afleren? Eerst bijt hij zachtjes, maar het gaat steeds harder. En als hij straks volwassen is is het gebeten worden niet bepaald een pleziertje meer...
Vriendelijke groet,

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 04-08-2010 08:15

Een bench is echt zo slecht niet hoor,en een tijdelijk iets.
Onlangs nog iemand haar pup buiten gegooid omdat hij de aan de zetel had geknabbeld toen hij alleen was,een bench vond ze niet nodig want je sluit een hond niet op.Nee je gooit hem gewoon buiten :roll: nu is de pup beter af,hoop ik :?

Het bijten,tja die puppytandjes hè,van in het begin consequent verbieden om jullie als kauwspeeltje te laten gebruiken.Met een neewoordje,of foei enz.Bij Gotcha zetten we haar gewoon even ergens anders,en dat vond ze niet leuk.

Nu is het even doorbijten zou ik zeggen :lol:

Annette
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2010 15:22

Bericht door Annette » 04-08-2010 13:23

Dank je voor je reactie Gotcha. Nee, Milo buitengooien, dat nooit. En ik heb me neergelegd bij de bench, wat moet dat moet, en het zal tijdelijk zijn. We leiden Milo zoveel mogelijk af als hij begint te bijten met speeltjes, en inderdaad, we roepen 'Nee' als hij toch onze tenen prefereert. We gaan ook eens proberen hem in de douch apart te zetten als hij te veel bijt, wellicht leidt dat tot resultaat. Het valt te proberen.... Groetjes, Annette

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 04-08-2010 13:57

Hoi,

Het bijten in de 'tenen' afleren....

als Milo bijt in jouw tenen roep je zo luid mogen AI !!!!! , verschiet hem en doet het hem niet meer.... dan beloon je hem voor zijn gedrag terwijl hij niet meer in je tenen bijt.

veel succes.

ps; zou het mogelijk zijn om jullie en milo even voor te stellen in het voorstelhoekje, zou bvb leuk zijn om te weten vanwaar hij komt enz...

groetjes
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 04-08-2010 15:15

in de douche apart zetten zou ik niet doen,als je later hem eens moet wassen ofzo legt hij de link met niet leuk daar.Gewoon even in de gang of zelf weggaan nadat je een ander toonaarde hebt gebruikt bij het neewoordje. :wink:

Beter nu even streng en duidelijk de grenzen trekken dan dat je hem het later moet afleren, ook niet toelaten dat anderen het wel toelaten dat hij op hen knabbelt :wink:

manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

Bericht door manonadams » 18-07-2011 19:41

Heb meegemaakt dat mensen een pup van 10 weken wegdeden omdat hij in vingers e.d. hapte. De kinderen vonden dat niet leuk en waren er bang van. Tja. Onze kleinste is vijf en het happen in vingers hadden we er eigenlijk zo uit. Heb hem eerst over de snuit gepakt, maar dat hielp niet. Ging ie tegen me staan blaffen. Toen heb ik hem een paar keer een tik op zn neus gegeven. Niet hard uiteraard, maar wel zo dat hij ervan schrok. Na drie keer was ie er klaar mee. Hij doet het gewoonweg niet meer.
Als hij ging likken aan handen, zei ik "Och, kusjes, wat lief.." met een heel hoog stemmetje, en meteen belonen met iets lekkers (iets kleins). Blizzard is daar heel gevoelig voor en voor een beloning doet ie alles! Dat is wel zo prettig. Zorg dat ik ook altijd iets in mn zak heb zodat ik direct goed gedrag kan belonen.
Een bench staat er wel, maar dat is een drama. Heel af en toe gaat hij erin liggen. Slopen doet ie gelukkig nauwelijks, hoewel hij nu toch goed aan het wisselen is.
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

Plaats reactie