verveling

Plaats reactie
Hyago
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-12-2008 20:24

verveling

Bericht door Hyago » 25-11-2009 18:48

Hallo allemaal. Onze Hyago en Jappe vangen vanalles aan (vooral Hyago) Even een opsomming : vuilbak leeghalen, ton met brokken ledigen (lees : opvreten), plastiek flessen melk en water kapot bijten en opdrinken, karton en papier door de garage verspreiden,alles wat niet te zwaar en te heet is, kan hij gebruiken. Maar vandaag was het wel heel erg. Hyago had een zakje met lege batterijen gevonden en heeft die nader onderzocht. Hij heeft zo twee batterijen stukgebeten. Ik weet nu hoe er die van binnen uitzien en de hond ook. Heb maar naar de dierenarts gebeld om te vragen wat ik moest doen moest hij er van gegeten hebben.
Hebben jullie tips om de verveling tegen tge gaan want ik denk dat het daar aan ligt. Ze hebben speeltjes bij zich liggen maar blijkbaar is dat niet voldoende. Heb ook al zo een bal gehaald waar je snoepjes in verstopt maar die was rap kapot gebeten. Voor de rest gaat alles goed :lol:

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 25-11-2009 19:38

Hangt er vanaf of ze lang alleen moeten blijven natuurlijk.Een garage is niet optimaal om een aantal uur in te verblijven.Er is geen zicht naar buiten toe. :?

Een mandje met alle(verschillend) speelgoed apart zetten,en elke keer iets anders aanbieden kan een tip zijn. :wink:

Heel moe maken wandelingen enz...;

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 25-11-2009 21:14

It runs in the family...... (bestaat daar zo géén liedje van...)


PUBERS !!!!


Vaya heeft hier ook een tijdje heel erg gepuberd, en dan deed zo ook van die soort zaken, kastjes leeghalen, de ijskast (in tuinhuis met drank) leeghalen...

Zo had ze op een bepaald moment, 4 flesjes (glas) LEFFE 9° kapot gesmeten deze lekker opgedronken, zich 2 blikjes rodenbach genomen en genuttigd, 2 blikjes Pepsi max en natuurlijk t'moet géén witteke zijn dus sloot ze af met 2 hoegaardens.

En daar sta je dan hé.... t'was duidelijk ook uit verveling op die moment en puberaal gedraag.

K'moet sinds ze loops geweest is , ging het nog een paar weken zo.... nu begint het te beteren...

MAAR !! Alles is hier PUBERPROOF gemaakt... eten zit in bak achter slot , kastjes zijn leeg dus ze heeft er niks meer aan om ze te openen...en er staat een slot op de ijskast.

Voor de rest liggen hier nu veel 'ballen' en 'autobanden' in de tuin waar ze op kunnen knabbelen en spelen.

En de voornaamste reden sinds ze één jaar is.... gaat ze mee fietsen om haar energie kwijt te raken, vandaag zo'n 6 km gedaan. Wedden dat ze goed moe zijn er na :lol:

Komt wel goed hoor, maar t'punt is DOORBIJTEN en NIET OPGEVEN !!!
Afbeelding

Hyago
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-12-2008 20:24

Bericht door Hyago » 25-11-2009 22:19

allé, ben blij dat het in de familie zit :D
Hyago heeft ook al geprobeerd om een fles cava te ontkurken maar dat is nog niet gelukt.
Onze andere twee witte hebben nooit zo gepuberd.

Oh ja en als hij buiten rond loopt (heeft ook speeltjes buiten liggen) dan moeten nieuwe en jonge planten en bloemen eraan geloven. (alles wat stond toen Hyago kwam daar komt hij niet aan) En nu ligt hij lijkt een onschuldig lammetje te ronken op zijn mat :wink:
Ik zou hem toch niet willen missen.

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 26-11-2009 07:12

sinds we gotcha hebben is het begrip tuin,gazon er helemaal anders gaan uitzien. :lol: :lol:

Je andere twee hebben niet zo "gepuberd",ik heb twee echte pubers in huis awel die zijn ook verschillend aan het puberen.Dat zal bij honden ook wel zijn peins ik :wink:

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 26-11-2009 18:49

Ja Ja... ik herken dat Puberen van ons Voica , die heeft dat ook gehad en heeft een zeer koppig karakter...

Vixie en Vienté puberen wat is dat ? ik durf niks te misdoen ze....

Vaya is dan weer vollen bak puberen.... och ja je komt die periode wel door hoor.

En hier ligt géén gazon waar ze op lopen, ferm gemakkelijk !
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 26-11-2009 20:44

Wat hier ook wel helpt om ze moe te maken als een er eens een dagje geen lange wandeling kan doorgaan, is hen flink laten speuren en zoeken. In de tuin overal kleine stukjes salami of zwanworstjes rondstrooien, of binnenshuis op alle mogelijke plaatsen verstoppen. Ze zoeken zich dan te pletter naar die stukjes lekkers en van al dat speuren worden ze lekker moe :lol:
Afbeelding

snokkie
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-12-2008 20:03

Bericht door snokkie » 07-12-2009 10:17

haha , grappig om te lezen . Mijn Yuki heeft ook wat uitgespookt in haar pubertijd . Jeneverglas opgegeten= toen stond mijn hart haast stil , gsm half opgegeten , bakje van tv vermorzeld , kattenluik uit de garagepoort gehaald enz .... Gelukkig is dit allemaal voorbij . Het zal in de familie zitten . Doeikeus , Veerle .

Hyago
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-12-2008 20:24

Bericht door Hyago » 07-12-2009 20:12

Ik wil niet te hard roepen nu maar het is relatief rustig op het moment of is dat de stilte voor de storm?
Allé als ik zo de reacties lees, zijn het toch niet alleen die van ons. :lol:

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-12-2009 06:25

dat is waar!
eens volwassen hou je er alleen leuke verhalen van over :lol:

Plaats reactie