Rasta blaft op ratjes

Plaats reactie
Furinox
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-04-2009 11:41

Rasta blaft op ratjes

Bericht door Furinox » 08-05-2009 08:17

Sinds een 3-tal dagen heeft Rasta mijn ratjes ontdekt, en nu zit hij 's ochtends en 's avonds te zeuren en te blaffen als die beestjes uit hun nestje komen om te eten. Hij loopt dan naar de kooi, blaft 1 of 2 keer, en komt dan naar mij.
Hij doet dit ook enkel als ik in dezelfde kamer ben, niet als ik bvb in de living zit.

Tot nu heb ik hem straal genegeerd als hij naar mij kwam, maar hij blaft steeds langer en vaker :? .

Hoe moet ik hierop reageren om hem te laten stoppen met blaffen? Want het stressniveau bij m'n ratties is dan erg hoog.

Monique
Berichten: 254
Lid geworden op: 09-12-2008 10:17

Bericht door Monique » 08-05-2009 10:48

hoi
wat ik zou doen is ga mee met hem tot bij de ratjes
stel hem gerust en als hij niet blaft beloon hem goed
laat hem voelen dat hij goed doet als hij niet blaft
probeer hem eens de ratjes laten te besnuffelen terwijl ge ze vasthoud
en hem steeds belonen als hij rustig is
ik denk dat hij het gewoon niet kent en daarom er op blaft of er gewoon wil mee spelen
ik hoop dat het werkt
hoe is het trouwens met hem?
Afbeelding

Furinox
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-04-2009 11:41

Bericht door Furinox » 08-05-2009 11:07

Het gaat Super met hem! Hij is perfect zindelijk, bijt niets stuk, heeft altijd oog voor mij (maw hij volgt me overal in huis), buitenhuis is de omgeving vaak nog veel interessanter dan ik, maar ik hoop dat dat met de tijd wel zal beteren.

Hij heeft wel een speciaal karakter, heel anders dan onze vroegere honden. Altijd spelen, en veel uittesten op "baas zijn", misschien ook zijn leeftijd? Ik vind het erg leuk, maar ook wel vermoeiend.

Goeie tip voor de ratjes, merci. Ik denk echt dat hij ermee wil spelen (kwispelstaart).

Ik heb al foto's, maar ik moet nog uitvinden hoe ze op 't web te plaatsen.

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 08-05-2009 13:14

Hoi Hoi,

Idd, belonen wanneer hij het goed doet (dus niet blaft)


Ivm de foto's, die kan je uploaden naar www.photobucket.com

en dan met IMG link hier in een bericht plaatsen...


Als je hulp nodig hebt ivm de foto's... voica_2001@hotmail.com (mijn msn adres) vraag daar maar raak dan :wink:
Afbeelding

Plaats reactie