Dansen bij het borstelen *zucht*

Plaats reactie
Fanny
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-03-2009 01:05

Dansen bij het borstelen *zucht*

Bericht door Fanny » 23-01-2011 22:13

Ok, ik ben het dus echt beu aan het raken :evil:

Elke keer ik Isha wil borstelen hangt daar een heel 'dansritueel' aan vast. Meneer heeft al van pupaf een gloeiende hekel aan borstelen. Ik heb al vanalles geprobeerd, alleen en met twee. Niets aan te doen, hij vind het gewoon helemaal niet leuk :roll: Ofwel vind hij het gewoon véél te leuk als spelletje, dat kan ook :?
Ik ben helemaal van voor af aan begonnen met de gewenning, maar het haalt helemaal niets uit. Die borstel moet er gewoon aan (en mijn handen zien er nadien ook naar).
Alles wat uit het bakje met borstels/kammen komt is een trigger, zelfs een idioot hangertje :roll:

Sowieso gaat ie na de winter es onder professionele handen, mss dat ik daar wat tips and tricks krijg. Maar in tussentijd staan er nog heel wat kambeurten op het programma.

Ik weet dat de broek nu eenmaal niet de leukste plaats is (en dan nog waarschijnlijk es zijn gevoelige heupen er bij), maar daar nestelt het nu eenmaal vaak...
Duuuus, hoe kammen jullie in godsnaam de broek van een rondjes draaiend wit monster? :lol:
Afbeelding

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 24-01-2011 06:50

hoi
ik heb hier ook eentje die heel elendig deed voor te kammen heel de buurt had gehoord dat ik de hond aan het borstelen was persies of ik mishandelde hem stilstaat ws helemaal niet van de orde en dan begon hij nog te janken als ik verder deed
ik heb idd ook ales geprobeert moest hem vastmaken dat ik hem kon borstelen anders moest ik er achter lopen
nu is hij heel rustig en blijft mooi liggen of staan voor zijn borstelbeurt
hoe ik het gedaan heb?
wij zijn verhuist en ik ben begonnen met ale dagen zo een 3 keer per dag de kam te nemen gewoon een keer doorgegaan en hem dan beloont met een snoep of even te spelen, even gespeeld dan weer eens met de kam er door, en na een paar maanden liet hij gewoon alles doen
ik doe hem nu nog in of keer,als hij het beu word dan ga ik een half uurtje met het balleke gooien en dan doe ik verder dan is hij moe en gaat het weer goed voor te borstelen
zo heb ik het kunnen oplossen
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 24-01-2011 07:56

:lol:

Hier hetzelfde :? ,nu gaan wij met Gotcha èèn a twee keer per jaar naar een lieve hondenkapster(we zijn er zeker van want er mag iemand bijblijven,was ook een vereiste van ons :wink: ).

Het maakt het bijhouden van de vacht gemakkelijker,dus zou ik aanraden om dit ook eens te doen.
De hondenkapster weet dat ze niet mag knippen(lengte) anders had ik wel voor een stokhaar gekozen :lol:

Ook Gotcha denkt dat de borstel zelf een speelding is en hapt er naar.Ze doet hem wel niet kapot.De broek bij een langstok is idd gewoonlijk de moeilijkste plek.
We laten de borstelbeurt niet te lang duren,en ook zij krijgt achteraf een beloning.
Als er toch een klit is knip ik die er wel uit om erger te voorkomen.

Op aanraden van de hondenkapster hebben we in het begin ook een andere borstel gekocht en dat gaf ook al een verschil.

Niettemin is na bijna 4 jaar het borstelen nog altijd een kwestie van niet te lang,het happen ernaar is gelukkig wat minder :wink:

Plaats reactie