voor de paardenkenners onders ons

Plaats reactie
gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

voor de paardenkenners onders ons

Bericht door gotcha » 27-10-2010 19:14

Hoi,
Dagelijks kijk ik naar animal rescue,nu is de vraag er komen aleens paarden met doorgegroeide hoeven echt pure mishandeling. ,Paarden in het wild worden toch ook niet beslagen of hoe noem je het.Of gevijld.
Wie kan daar iets rond vertellen,ik hoop dat ik duidelijk ben :idea:

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 28-10-2010 07:36

neen paarden in het wild worden niet gekapt of beslagen
maar die lopen ook op verharde plaatsen en doen km per dag voor voedsel te vinden die staan nooit stil en daardoor slijten die hoeven zelf af
die hebben soms ook nog problemen met gespleten hoeven of zo maar niet door oververgroeide hoeven door altijd op een weide of dergelijke te staan zonder verzorging of de kans dat hun hoeven afslijten door op andere ondergronden te kunnen lopen
dit is hetgeen ik er over weet ook door na te vragen aan dierenarts
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 28-10-2010 08:00

ik dacht al zoiets,bedankt 8)

Komt dit ook zo voor hier in belgie,ik meen dat hier, met de verzorging van paarden het wel meevalt.
Dat het direct opvalt omdat de weide kleiner is dan in animal rescueland. :?

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 28-10-2010 10:06

ge zou u verschieten wat hier ook allemaal gebeurd
waar ons bijou op rust staat hebben ze ook al zo een verwaarloosde paardjes binnegebracht graatmager en de hoeven opgekrult
maar die gevallen van op receu dat zijn natuurlijk de ergste gevallen die ze laten zien he
spijtig genoeg zijn er nog zo veel mensen die dieren niet bezien als een levend wezen :twisted:
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 28-10-2010 10:30

De aanpak,direct in beslag nemen,dier verzorgen en kosten voor de eigenaar vind ik in animal rescue optimaal.
Alsook de opvolging van bijv.dieren(alle soort dieren) die een dierenartsbezoek moeten hebben.Tot zelfs een antivlobehandeling.

Volgens mij is hier qua dierenbeschermingsaktiviteiten nog veel werk aan de winkel.
Het vraagt natuurlijk een heel organisatie die geld kost.

Quinci'tje
Berichten: 123
Lid geworden op: 12-10-2009 17:17

Bericht door Quinci'tje » 30-10-2010 12:59

Verwaarloosde paarden is helaas hier in België ook een groot probleem (nu in andere landen komt dit ook voor). En als ik dan langs de weg van die paardjes tegen kom die amper kunnen lopen dan denk ik toch waar zijn ze mee bezig. In het wild zien de hoeve van de paarden er natuurlijk ook langs geen kanten uit, maar zij lopen soms 36km op een dag dus daar slijten ze wel van af. Maar als je dan een paard opsluit in een stalleke ja dan gaan ze natuurlijk niet afslijten.

Plaats reactie