Koudgeperste brok

Akasha
Berichten: 262
Lid geworden op: 14-12-2008 10:47

Bericht door Akasha » 07-05-2012 16:09

ik weet van Witte Herder-eigenaars die hun hond gans z'n leven op Frolic (zowat het slechtste voer dat 'r bestaat) hebben gezet ; het dier is 12 jaar geworden en zag op het eind van z'n leven nog even sneeuw-wit dan dat ie geboren was. Daaraan zie je hoe relatief dat allemaal is.
Inderdaad, het hangt ervan af of de aanleg tot verkleuren ook aanwezig is of niet.

Hier ondertussen al twee jaar Cavom, geperste brok, en af en toe kvv (Duck of Top Dog). Ben er super tevreden van, een stuk tevredener dan van RC en t is een stuk goedkoper. En Cavom geeft mooi witte witjes.

Izar
Berichten: 36
Lid geworden op: 27-03-2012 21:24

Bericht door Izar » 07-05-2012 18:15

Linsay schreef:Ik geef markus muhle en ben daar heel content van.

Nu ben ik andere brokken aan het proberen, die op papier er beter uitzien, maar het resultaat is niet zoals verwacht.

Hierna terug naar MM. Ik geef ook wel kvv en vers.
MM was de 4e brok in het lijstje.

Cavom had ik nog niet eerder van gehoord.
Die ga ik zeker nog verder opzoeken, en kijken of die hier ergens te verkrijgen is.

Zowiezo is het idd heel hondafhankelijk op welke brok ze het beste reageren.
Smiling eyes - just you and me

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 07-05-2012 19:55

Izar schreef:
Linsay schreef:Ik geef markus muhle en ben daar heel content van.

Nu ben ik andere brokken aan het proberen, die op papier er beter uitzien, maar het resultaat is niet zoals verwacht.

Hierna terug naar MM. Ik geef ook wel kvv en vers.
MM was de 4e brok in het lijstje.

Cavom had ik nog niet eerder van gehoord.
Die ga ik zeker nog verder opzoeken, en kijken of die hier ergens te verkrijgen is.

Zowiezo is het idd heel hondafhankelijk op welke brok ze het beste reageren.
Dit is de samenstelling van MM

Samenstelling:
Gedroogd en gemalen kippenvlees 28%, ontsloten volkorenmaïsmeel, ontsloten volkorenrijstmeel, pensmeel van wild 8%, rijstkiemen, botmeel van wild 5%, maïskiemen, aardpeermeel, gedroogd bietenpulp, zeevismeel 5%, koudgeperste lijnzaadolie, koudgeperste raapzaadolie, eigeelpoeder 2%, gedroogd veen, vruchtenpoeder 2% (bestaand uit: johannesbroodpitmeel, ananas, papaja, banaan, West-Indische kers/acerola, appel, peer, bosbessen, mango, framboos), mengeling van gedroogde aromatische kruiden, zalmolie, algenpoeder, gedroogd en gemalen yucca schidigera.


Bestanddelen:
Ruwe eiwitten
25 %

Ruwe vetten
10,5 %

Ruwe vezels
3,3 %

Ruwe as
7 %

Calcium
1,3 %

Fosfor
1,0 %

Natrium
0,39 %

Magnesium
0,18 %

Kalium
0,69 %

Izer / kg
200 mg

Izar
Berichten: 36
Lid geworden op: 27-03-2012 21:24

Bericht door Izar » 07-05-2012 20:21

Vreemd, op zooplus vond ik een andere samenstelling.
Nu ja, in grote lijnen is die wel hetzelfde.
Smiling eyes - just you and me

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 07-05-2012 21:22

Ik ben nu andere voeding aan het proberen.
Daar zit 18mg koper in. Na 1 week is Ushi al geel :P
Je ziet het dus erg snel.
Ook van royal canin kwam ze geel.
Nu... Ushi heeft het wel een beetje in haar hoor, haar vader is ook redelijk donker.

Akasha
Berichten: 262
Lid geworden op: 14-12-2008 10:47

Bericht door Akasha » 08-05-2012 10:36

@ Izar

Cavom is vrij populair onder witjesliefhebbers. Het is alleen in België bijna niet verkrijgbaar. Eventueel kan je wel naar Cavom mailen, zij geven je dan het dichtstbijzijnde punt waar je het kan kopen.

@ Linsay

18 mg is veel. En RC kan ook enorm kleuren. Ik zou eens proberen met een voer met minder koper in, dit kan echt enorm verschil maken (van echt bruine streep op de rug tot bijna volledig wit).

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-05-2012 13:53

hangt echt van de hond zelf af,jaren r.c gegeven en steeds wit.Nu proplan op aanraden van een ander forum :lol: en nog steeds wit.
Enkel tegen de sneeuw kan ze niet op :wink:

Proberen is de boodschap :wink:

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 08-05-2012 14:37

gotcha schreef:hangt echt van de hond zelf af,jaren r.c gegeven en steeds wit.Nu proplan op aanraden van een ander forum :lol: en nog steeds wit.
Enkel tegen de sneeuw kan ze niet op :wink:

Proberen is de boodschap :wink:
ben ik niet mee eens hoor
heb hier ook al een hond gehad met wildkleur op de rug
voeding verandert en gans weggegaan dus kan wel echt aan de voeding liggen hoor
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-05-2012 14:50

ja,als je daar het anders al hebt in ervaren.
Ik heb het meer op r.c,het is dan toch raar dat het vershillend effect kan hebben.
Daarom schreef ik ook proberen maar.Je weet nooit op voorhand of het al of niet effect heeft op het geler worden.Voortgaan qua hoeveelheidkoper gaat in ons geval niet op. :wink:

Akasha
Berichten: 262
Lid geworden op: 14-12-2008 10:47

Bericht door Akasha » 09-05-2012 12:35

Ik heb het meer op r.c,het is dan toch raar dat het vershillend effect kan hebben.
Neen, dat is niet waar, er is een zekere aanleg nodig om te kunnen kleuren, dus het is normaal dat het een verschillend effect heeft.

Hier waren er ook drie wit op hoor (maar ze zijn nu toch nog witter ook al dacht ik niet dat dat kon).

Maar het witje dat bij de ouders van mijn vriend woont, die kleurde er enorm van.

Ik heb trouwens ook lang gezweerd bij RC maar zou het nu echt niet meer willen geven :oops: .

Cavom is veel goedkoper om te geven en mijn honden zien er beter uit en ook hun ontlasting is veel beter (goed hard en donker). Dat is met RC wel eens anders geweest.

Ik ben ondertussen een groot voorstander van de geperste brok, eventueel afgewisseld met kvv, want dat gaat prima samen.

Plaats reactie