Ik lust geen brokken...

Annette
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2010 15:22

Bericht door Annette » 22-02-2011 11:04

Och Lindsay, ik heb met mijn vorige honden nooit een probleem gehad, altijd mooi in de vacht en levendig. Maar niet iedere hond is hetzelfde. Over de kwaliteit ben ik zeker te spreken, en ook de vet heeft er volstrekt geen problemen mee. Maar ja, ook meningen verschillen. Dat Milo het niet goed doet hoeft niet per sé aan de kwliteit van de brokken te liggen, hij vindt gewoon brokken niet lekker. Ik hoef geen spruitjes...andere mensen lusten ze wel graag. :wink:

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 23-02-2011 22:46

Annette schreef:Och Lindsay, ik heb met mijn vorige honden nooit een probleem gehad, altijd mooi in de vacht en levendig. Maar niet iedere hond is hetzelfde. Over de kwaliteit ben ik zeker te spreken, en ook de vet heeft er volstrekt geen problemen mee. Maar ja, ook meningen verschillen. Dat Milo het niet goed doet hoeft niet per sé aan de kwliteit van de brokken te liggen, hij vindt gewoon brokken niet lekker. Ik hoef geen spruitjes...andere mensen lusten ze wel graag. :wink:
Je zult het verschil wel merken hoor. De ene voeding met de andere. Kwaliteit is zoveel...

snokkie
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-12-2008 20:03

Bericht door snokkie » 24-02-2011 11:53

Vooral geven daar waar je hond het goed op doet . De mijne krijgen altijd kvv , voornamelijk Duck , energique , smuldier en alaska . Af en toe eens eendenekken en een kalfsknie om de tandjes proper te houden . Ik moet wel opletten dat ik geen brok meng met kvv of ze hebben platte kaka (-:
Veel honden verdragen dus wel brok en kvv op 1 dag maar de mijne dus helemaal niet .
Toedeloekeus :lol:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 25-02-2011 12:50

dus, als ik alles goe begrepen heb is kvv-voedsel een volledig pakket met alles erin wat ze nodig hebben/dag en moet hier niks meer aan toegevoegd worden.
Daarintegen dat barf-voedsel volledig zelf is samen te stellen.

.. of heb ik het verkeerd begrepen ?

Want dat zie ik kvv wel beter zitten dan barf omdat het me ook dikwijls aan tijd ontbreekt om nog voedsel te moeten gaan samenstellen en klaarmaken.

snokkie
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-12-2008 20:03

Bericht door snokkie » 25-02-2011 13:30

inderdaad , kvv is compleet . Wel opletten bij duck en smuldier heb je de enkelvoudige ook nog die je zelf moet aanvullen . Er moet compleet opstaan :D

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 25-02-2011 18:32

Jep KVV is compleet (maar zorg dat dit wel op de verpakking staat!)
Je hebt nog enkelvoudige ook.
Tgoh hier barf ik ook af en toe. En ik stel helemaal niks samen.
Haal het eerste beste uit de diepvries. Maar wissel dan wel geregeld vlees met vis af en dan eens orgaan of spier. Dus dat niet alles telkens terug komt. Als je natuurlijk uitsluitend gaat barfen, dan moet je dit wel gaan samenstellen anders ga je te korten zien. Hier krijgen ze geregeld kvv tussen en zelfs ook brokken. Ze doen het heel erg goed moet ik zeggen, soms durven ze wel eens raar ontlasten, na bvb lever te eten ofzo. Maar dat is normaal.

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 26-02-2011 08:43

snokkie schreef:Vooral geven daar waar je hond het goed op doet . De mijne krijgen altijd kvv , voornamelijk Duck , energique , smuldier en alaska . Af en toe eens eendenekken en een kalfsknie om de tandjes proper te houden . Ik moet wel opletten dat ik geen brok meng met kvv of ze hebben platte kaka (-:
Veel honden verdragen dus wel brok en kvv op 1 dag maar de mijne dus helemaal niet .
Toedeloekeus :lol:

Wij mengden ook Duck met brokken en Gotcha had steeds platte ontlasting,nu lees ik dat dit bij jullie ook het geval is.Nu heeft ze wel hèèl gevoelige darmen ook hoor, :?

snokkie
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-12-2008 20:03

Bericht door snokkie » 26-02-2011 09:05

Als je toch brok wil bijgeven dan kan je best een geperste soort nemen , dit verteerd ongeveer hetzelfde als vlees . Ik zou zeker niet mengen . Zeker niet bij honden met gevoelige darmpjes . Ik ben erg content dat ik kvv voer , mijn honden hebben nergens last van en doen maar 2x een drolletje per dag . Af en toe krijgen ze eens brok wanneer ik vergeet kvv uit de vriezer te zetten . Ik zie een immens verschil , vroeger gaf ik ook brokken ( pro plan ) , dit was ook goed maar wanneer je dan vers geeft zie je echt nog meer verschil , mijn oude hond is er een 2de leven mee begonnen . Hem overgezet op kvv op zijn 10 jaar en ondertussen is hij 14 jaar en nog goed gezond . Mijn witteke krijgt reeds kvv vanaf haar 6 maand , nu ondertussen 4,5 jaar en een hele happy hond :lol:

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 26-02-2011 09:31

Het is zo complex,Gotcha wordt ook 4 jaar en ze is ook happy :lol:
Maar experimenteren met voeding heb ik wat ingedeind omdat zij er dan last van kreeg hè.(moest ook van mijn man 8) )
Zelfs van bepaalde koekjes heeft ze last,dus zullen we bij haar maar voortdoen met hetgeen waar ze wel goed op reageerdt.Brokken r.c en afentoe een knook :wink:
Onlangs kreeg ze onverwacht een boulet oei dacht ik daar gaan we weer morgen,bleek dat ze daar dan weer geen last van had :wink:
Dus bij haar zijn de kvv en barftoestanden not done :wink: Spijtig voor mij,omdat ik denk van "altijd hetzelfde eten moet saai zijn",goed voor haar :D

snokkie
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-12-2008 20:03

Bericht door snokkie » 26-02-2011 09:38

Als ze het daar goed op doet is het toch ok ? Ik zou dan ook niet meer veranderen hoor , iedere hond is weer anders . Geven wat je zelf goed vindt en je goed bij voelt .
ps : mijn man vond in het begin dat vers vlees ook maar stinken (((-:

Plaats reactie