Ik lust geen brokken...

Annette
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2010 15:22

Ik lust geen brokken...

Bericht door Annette » 19-02-2011 22:35

Hallo, ik ben Milo uit Heerenveen. Ik heb me al voorgesteld, dus dat doe ik niet nog eens :twisted: . Inmiddels ben ik negen maanden oud en ik ben zo nu en dan druk aan het puberen, maar verder ben ik heel lief, mijn baasje noemt me een broekzakhond. Komt omdat ik het liefste tegen hem of vrouwtje aanlig. Ze zorgen heel goed voor me, ik mag nu naar een leuke school, Joka in Donkerbroek. De instructeurs zijn ook gedragstherapeuten, en die hebben mijn baasjes verteld dat ik eigenlijk niet helemaal goed in mijn (overigens heel mooie) vacht zat. En dat klopte ook wel, ik vond mijn brokken niet meer lekker. Toen heb ik een week barf gehad, en ik werd daar weer helemaal blij van. Nu vonden mijn baasjes op advies van de instructeurs dat ik maar eens eco-brokken moest proberen. Bah...die lust ik al helemaal niet, en nu probeer ik mijn baasjes duidelijk te maken dat ik barf toch wel het allerlekkerste vind. Wie van jullie, collega witte herders, heeft daar ervaring mee? En wat krijgen jullie dan? Ik denk dat mijn baasjes wel wat advies voor menu's kunnen gebruiken... Dank je wel voor jullie tips!

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 20-02-2011 02:33

Hoi,

Mijn witjes, Vienté en Vaya krijgen hier 'rauw vlees' dus Barf.

Ik denk dat je best zelf voor je rakker Milo; een menu gaat opstellen.

Ik heb 3 menu's (weekmenu's) en die wissel ik af.

Er is een forum over 'natuurlijk voeden' van je hond; barfplaats.nl (dacht ik)
voor moest je meer specifieke info willen.

Het boekje 'voer voor carnivoren' helpt ook een heel eind vooruit :wink:
Afbeelding

Fanny
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-03-2009 01:05

Bericht door Fanny » 21-02-2011 00:10

barf of kvv is idd heel goed. Is idd op barfplaats.nl :wink:

Hier brokken en mijn ventje doet het er super op. Naturdog Expo.
Afbeelding

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 21-02-2011 13:06

Hey,

Hoelang wil hij er niet van eten? Het kan geen kwaad hoor van het gewoon na een kwartier terug weg te nemen en het hem s'avonds terug aan te bieden. Dit kunnen ze soms een dag of 2 volhouden, maar uiteindelijk zal hij er wel van eten hoor, niet te veel mee dutsen!
Hier eten ze eigenlijk van alles.
Ze eten zowel korrels als barf als kvv.
En alles gaat even gemakkelijk binnen! (buiten long dan, Ushi vind het niet te vreten :lol: )
Ik vind het vooral makkelijk om korrels te blijven geven, we gaan geregeld eens op reis en er staan een verhuis voor de deur. Op die dagen eet ze dan maar korrels.

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 21-02-2011 14:08

hallo
hier eten ze ook korrels maar voor afwisseling maak ik dan een soep van verschillende groente en giet daar een pollepel of 2 op hun brokken en wmullen dat ze dan doen
ook kook ik geregeld pasta en dan doe ik die tussen de broken lusten ze ook heel graag
niet iedere hond is hetzelfde he de ene al wat kieskeuriger dan de andere:)
ligt wel een beetje aan ons we bederven ze teveel denk ik :oops:
Afbeelding

Annette
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2010 15:22

Bericht door Annette » 21-02-2011 16:52

Dank voor de reacties! Milo kreeg de Pedigree Maxi brok voor grote honden, omdat mijn vorige honden het er uitstekend op deden. Maar ineens ging hij steeds minder eten, zelfs als ik de bak weghaalde en 's avonds weer aanbood.
Op advies van de trainer hebben we ecobrokken geprobeerd, maar daar zet hij helemaal 'geen bek op'. Nu krijgt hij sinds twee weken barf, en Milo is happier, dat merk je aan alles.
Zijn ontlasting is beter, hij hoeft niet meer zo vaak een grote boodschap (dat was eerst elke keer dat we uitgingen) en hij heeft meer fut.
Milo kan langer met andere honden spelen dan voorheen, hij is sneller gaan lopen bij de achtervolgingen en over het geheel is hij levendiger.
Nu ligt hij heerlijk te smikkelen van zijn eten, het is weer een genoegen om te zien.
Ik denk dat we gewoon op een totaal barf menu overgaan. Het neemt misschien wat meer tijd om het eten klaar te maken en het is duurder dan brokken, maar een blije hond is belangrijker.
Afbeelding

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 21-02-2011 22:40

Dat kan ik geloven!
Wat een openbaring voor de hond.
Van pedigree naar barf. Ik kan je maar aanraden om nooit nog terug te keren naar pedigree. In 1 woord ''brol''!
Je hebt er goed aan gedaan :lol:

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 22-02-2011 07:08

Hier doen wij ook aleens iets lekkerder voor gotcha althans onder haar brokken.
ik vind ook dat je goed via de voeding verschil kan zien qua gedrag,levendiger enz.
Gotcha krijgt zelfs diarree van pedigree snoepjes,maar ook van Duck.
Nu experimenteren we (ikke :lol: )niet meer.We blijven gewoon royal canin geven.

Off topic,

Wat een prachtfoto van je lieveling 8)

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 22-02-2011 07:34

De menu die onze 2 'Witte' aangeboden krijgen is verghelijkbaar mee de menu die Monica geeft aan haar 'lievelingen'.
Maw : als basis een korrel (Fides, lamb & rice) en daarbij wordt elke dag wel iets aangevuld.
de ene dag zuiver gekookte spaghetti of zeer licht opgekookte soepgroenten of al ies een klein tafel-restje (maar zeer weinig)

een vraagje aan de 'gebruikers' van barf-voedsel : kun je die verse voeding in huis geven of is het verstandiger om dat buiten te geven ?
Ik ben het nl ook aan't overwegen om naar barf over te schakelen maar wil eerst voldoende inlichtingen of het voor ons practisch haalbaar is, want 'ons Triske' is daar niet zo'n grote voorstander van maar als je 'r de voordelen tegenaan zet heb ik argumenten genoeg om haar te overtuigen.

btw : @ gotcha : vind ik ook :wink: :wink: :wink:

Annette
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-08-2010 15:22

Bericht door Annette » 22-02-2011 11:00

Dank u! Wij zijn dan ook heel trots op ons wolfje.
Milo krijgt zijn barf gewoon in huis, we hebben twee menus samengesteld, rauw rundergehakt met rijst en gekookte sperzieboontjes en mais, pasta met rauw paardevlees en gekookte groente.
En natuurlijk krijgt hij elke week een runderbot, een deel van een poot om zijn tanden schoon te houden en wat bezig te zijn.

Plaats reactie