darmen

Plaats reactie
pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

darmen

Bericht door pazzuzzu » 25-07-2009 16:19

Onze Kane heeft makkelijk last van diaree.
Soms is het heel erg (slijm en erg stinken).
Nochtans krijgt hij steeds dezelfde droge brokken & niet teveel koekjes of ander eten. Bij z'n eten durven we wel eens een klein beetje overschot van soep doen. (we hebben ondertussen wel al besloten van dat niet meer te doen)
Ik weet onze Kane is een stress-boy maar deze week heeft ie zich redelijk rustig gehouden.
Hetgeen we ook nazien is of hij buiten geen vervuild water drinkt ; maar alles is weggehaald waar eventueel zich water in kan verzamelen.
We zien hem wel regelmatig gras eten (ook ons Nikki doet dat)
Kane ziet er niet ziek uit & hij eet & drinkt goed.
Nu weten we dat hij redelijk gevoelig aan de darmen is.
Mijn vraag is : kunnen we aan zijn voeding iets toevoegen dat zijn darmen versterkt zodat die diaree stopt ?

Alvast bedankt.
groetjes.

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 25-07-2009 20:07

Hey,


Kijk vooral eerst even naar de ingridienten van de brokken...

en eventueel eens voor een andere brok gaan.

You'll never know.


Ik was in't begin (dank zij tanja) heel goed met BREKKIES (vd colruyt) voor vienté

ondertss is mijn meid op dat gebied heel veel verbetert
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 26-07-2009 08:17

met koekjes moet je ook wat oppassen,ook al zijn het er niet veel.En van sommige extraa'tjes.

Zo kan Gotcha totaal niet tegen jumbone :? en aanverwante.

Wat geef je nu van brokken?
Wat zegt de d.a?
Gaat hij veel zwemmen?,soms is giardia de veroorzaker,maar dat is voor de d.a :?

Gras eten en terug overgeven doet elke hond,dus dat is niet erg.Of het moest echt zijn eten zijn.

Tips:,kip,en iemand beweerdt zelfs met grof brood van den Aldi,maar dat hebben we nog niet geprobeerd.

Opschrijven wat hij eet(alles),en wanneer hij last heeft,een soort dagboek. :wink:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 27-07-2009 19:04

@ Gotcha & Voica,

Allereerst bedankt voor de snelle reacties.

Droge brokken komen van de Liddl ; dat geven we al een paar jaar (kleine 3 jaar) & wordt ook afgewogen volgens zijn gewicht.
We nemen steeds de zakken met lam & rijst omdat we weten dat de variant met kip ook diaree veroorzaakt.
Koekjes komen eveneens van Liddl maar daar zijn we zuinig mee.

Gaan zwemmen is heel uitzonderlijk. Ik moet wèl toegeven dat Kane gezwommen heeft op de reünie in de Sahara te Lommel maar dat is toch al meer dan een week geleden & het probleem is zich pas sinds vrijdag jl beginnen stellen.

We geven nu al een paar dagen rijst + rijstwater onder de brokken & nu is er lichte betering merkbaar (iets vaster).
Ik heb het vermoeden dat we absoluut die soep (ook al is het maar een klein beetje) moeten bannen.

's morgens geven we hem sinds lang bruin brood 1 à 2 sneden) van de dag voordien (boord wordt zelf gemaakt van speltmeel = beste kwaliteit die er bestaat)
Verder krijgt hij niks tussendoor.

Ik ga het wat verder afkijken hoe het nu evolueert ; indien er in de komende dagen geen verdere betering merkbaar is dan neem ik een staal en ga d'r mee naar de dierenarts.

Ik hou jullie nog op de hoogte,

Vriendelijke groeten,

ps : @ Voica : die brekkies kan ik ook nog eens proberen, zoals je zelf zij : You 'll never know

:wink:

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 27-07-2009 19:54

hoi Bart

idd bij ons cheba heb ik ook lang gesukkeld tot ik het juiste voer heb gevonden en ook haar stoelgang is na lang zoeken goed gekomen metr de brekkies van de colruyt en, ik heb het ook nog aan andere mensen met hetzelfde probleem voorgesteld en ook die honden zijn van de diaree afgeraakt door de brekkies
ik zou zeggen probeer het eens uit

veel succes met de kaka :lol: :lol:
Afbeelding
Groetjes Tanja

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 28-07-2009 18:52

@ tanja :

van harte bedankt voor de goede raad ; ik ga die zeker opvolgen.
Van de voeding die ik nu nog heb rest er niet veel meer ik ga die opgebruiken maar ik blijf hem wel elke dag rijst & rijstwater bijgeven.
Vandaag kaka gecontroleerd & nu is het weer vast.
Toch blijf ik vermoeden dat ze iet eten uit de hof wat hun darmen niet verdraagt.
Maar ik ga zeker die Brekkies proberen.

veel liefs,

de strontboer.
:twisted:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 17-09-2009 18:56

aleh, we zijn sinds deze week maandag begonnen met brekkies lamb & rice te geven ; ik hou jullie nog op de hoogte.

Akasha
Berichten: 262
Lid geworden op: 14-12-2008 10:47

Bericht door Akasha » 18-09-2009 07:55

Zou het niet aan het brood kunnen liggen, ik weet het ook niet hoor maar een geit geef je bijvoorbeeld altijd droog brood omdat ze van niet volledig droog brood diarree kunnen krijgen.

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 23-09-2009 07:22

ik geef altijd oud brood ; dikwijls leg ik het min. 24 u. voor het raam of op de chauffage te drogen.
+ het feit dat daar een minimum van gegeven wordt (1 - max 2 sneden per dag)

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 23-09-2009 07:28

Effe tussendoor de stand van zaken geven.

Diaree is gestopt met het geven van Brekkies.
Wat opvalt is dat ze veel minder uitwerpselen hebben dan met het honden-eten van de Lidl (ook lamb & rice)(Was met Hill's ook zo). Dus dit kan duiden dat er minder afvalstoffen inzitten & dat Brekkies veel beter verteerd dan dat van de Lidl.

Plaats reactie