Allergie

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 16-01-2011 13:13

Chico is niet getest op oormeit. Wel heb ik al eerder een oorreiniger meegekregen en zalf. Maar toch is het helaas weer terug gekomen. Dit heeft hij ook al vaker gehad en als ik maar lang genoeg die zalf gebruikte ging het telkens wel over. Maar ik denk dat ik er toch verstandig aan doe om het deze keer niet te lang meer af te wachten en als het nu niet snel beter wordt toch maar weer naar de dierenarts te gaan.
Karin

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 04-02-2011 19:55

Hoi Allemaal,

Zoals beloofd zou ik vertellen hoe het met Chico gaat!

Ik ben nu sinds 2,5 week met het gluten vrije vlees van Smuldier. Alleen heeft dit helaas niet het gewenste effect. De klachten die Chico had (bijten aan zijn pootjes, schuren met zijn bek en zijn oren) zijn helaas weer terug gekomen. Het enige wat niet is terug gekomen is het probleem met zijn darmen.

Dus helaas denk ik dat ik hier toch weer mee ga stoppen als ik de voorraad die ik nog heb op heb gemaakt.

Met het voer van de dierenarts leek het beter te gaan, alleen kan ik daar om financielle redenen niet mee doorgaan. (Dat kost namelijk €3,25 per dag) Dus ik ga maar op zoek naar voer wat vergelijkbaar is in de hoop dat het dan weer beter gaat.

Wat ik nog aan de dierenarts zou kunnen vragen is of hij een allergietest bij Chico wil doen, maar aangezien die testen ook vrij prijzig zijn en er niet zo'n grote kans is dat daar ook daadwerkelijk echt iets uit komt vrees ik dat ik de optie die de dierenarts de eerste keer gaf maar moet gaan doen. Namelijk goede brokken en regelmatig een prednison kuur.

Als iemand van jullie nog tips heeft dan hoor ik ze graag!
Karin

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 05-02-2011 08:00

Welk voer van de DA kreeg hij ? Dan kan ik ook eens kijken nr de inhoud ervan :wink:

Vaya creeërt hier nl 'hotspots' als het 'eiwitgehalte' veel te hoog ligt in een voeding.
Afbeelding

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 05-02-2011 11:01

Het voer wat hij van de dierenarts kreeg was van Royal Canin, (De dierenartslijn) hypoallergenic. Deze kon je ook alleen maar bij de dierenarts kopen.

Chico heeft overigens nog nooit hotspots gehad.
Karin

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 05-02-2011 12:02

KarinBaselmans schreef:Het voer wat hij van de dierenarts kreeg was van Royal Canin, (De dierenartslijn) hypoallergenic. Deze kon je ook alleen maar bij de dierenarts kopen.

Chico heeft overigens nog nooit hotspots gehad.
Neen, maar hij heeft wel last tss z'n poten...

Het hoeven niet persé hotspots te zijn, was maar een voorbeeld.
Afbeelding

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 05-02-2011 15:18

onze Remco was ook allergisch voor iets maar het was niet duidelijk wat,
hij had daardoor last van haaruitval.
ik weet ook dat de testen duur zijn en heb dus aan de DA gevraagd wat de meest voorkomende allergie was en dat zijn allergie voor klimop planten en conniferen.
met dat ik dat wist heb ik dus hier alle klimop verwijderd (conniferen had ik niet in de tuin gelukkig) om te zien of het dat was en nu gaat het idd veel beter zijn vacht is nu terug mooi bijgegroeid en hij heeft geen jeuk meer.
Misschien heb je hier iets aan
Afbeelding
Groetjes Tanja

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 07-02-2011 17:23

Vandaag ben ik weer met Chico bij de dierenarts geweest omdat hij zijn achterpoot weer open heeft gebeten. De dierenarts vermoedt dat het een andere allergie is als een voedselallergie maar kon natuurlijk zo ook niet zeggen wat dan. Omdat een allergietest te duur is heb ik in overleg met de dierenarts besloten om Chico wederom een kuur prednison te geven en als die kuur over is wordt er in overleg met de dierenarts verder gegaan met prednison op een zo laag mogelijke dosis. De dierenarts hoopte dat 1 x per 3 dagen een half pilletje voldoende zou zijn. Maar goed dat moeten we dus weer even afwachten.

Ook heeft de dierenarts deze keer goed naar zijn oren gekeken en kon met zekerheid zeggen dat het in ieder geval geen oormeit is waar hij last van heeft maar dat het ontstekingen zijn.

Maar gelukkig voor mijn alles etertje is het in ieder geval geen voedselallergie en mag hij weer andere dingen erbij hebben als alleen zijn brokken of vlees. Ow wat zal Chico blij zijn als hij vanavond weer een boterhammetje krijgt of als hij weer mandarijntjes krijgt :wink:
Karin

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 07-02-2011 17:44

Dat is al goed nieuws dat het geen voedselallergie is,eet ie mandarijntjes :lol:
Hopelijk doet de prednison weer zijn werk,
Prednison heb ik steeds(zomer) bij mij,Gotcha is allergisch aan bijensteken.

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 07-02-2011 17:46

Hier eten ze zelfs appelsienen enz...

T'baasje eet hier altijd voor de tv , 3 stukken fruit... ik moet er altijd 5 meenemen nr de zetel om te schillen want ja ze willen allen een stukje van wat ik eet... :lol: :lol:

Veel succes.

Kan het eventueel 'grasallergie' zijn?
Afbeelding

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 07-02-2011 18:26

Mandarijnen is hij helemaal gek op. Zodra Chico die ziet loopt het kwijl uit zijn bek. Ik moet ook niet proberen om hem niets te geven want dan komt hij het zelf wel halen :wink: Dus gelukkig voor mij mag ik nu ook weer mandarijnen eten.

Het zou inderdaad ook een grasallergie kunnen zijn maar omdat dat nogal seizoensgebonden is volgens de dierenarts leek hem dat niet waarschijnlijk en dacht hij meer aan een huisstofmijt allergie. Maar natuurlijk kan hij dat zonder test niet met zekerheid zeggen
Karin

Plaats reactie