Allergie

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-12-2010 08:14

Als dat als resultaat zou geven dat het probleem opgelost is dat zou top zijn.En vrij simpel,hypoallergeen voer geven en je hond heeft geen klachten meer.


Als je prednison geeft zal je daarna eerst het nog zonder medicatie moeten proberen,om de allergietest niet te beinvloeden als die nog nodig moest zijn.We duimen van niet.

Maar dat zal de da wel weten :lol:

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 08-12-2010 18:41

ik hoop dat het met het voer kan opgelost worden
laat het ons maar weten als je meer nieuws hebt
vele dikke knuffels aan chico
Afbeelding
Groetjes Tanja

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 20-12-2010 10:48

Even een update over Chico.

Ben nu bijna 2 weken bezig met het voer en de prednison en hij heeft in ieder geval niet meer over de grond geschuurd met zijn kop, ook heeft hij geen jeuk meer en bijt en likt hij niet meer aan zijn pootjes.
Met zijn oor gaat het nog iets minder goed maar ook daar komt verbetering in.
Dus al met al tot op heden is het in ieder geval geslaagd. Maar moet natuurlijk nog even afwachten hoe het zonder medicatie verloopt.
Als ik meer weet laat ik het natuurlijk weer weten
Karin

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 20-12-2010 12:30

goed nieuws dat het de positieve kant uitgaat.Beter dan het niet zou geholpen hebben .

Ben nu ook nieuwsgierig als de prednison gestopt wordt. :idea:

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 20-12-2010 17:23

Op zich goed nieuws maar dat komt door de prednison dat de problemen nu onder drukt worden maar niet opgelost worden.

Ik verwacht dan ook dat de problemen weer terug komen als je geen medicatie meer geeft aan Chico.

De problemen met Chico lijken op een gluten allergie of op een mijten allergie.

Voor dat laatste zou je een Atopie test kunnen doen (de test die al eerder is besproken als ik de berichten terug lees) of je zou Chico op glutenvrij vlees kunnen zetten van Smuldier om te kijken of de problemen weg blijven als je stopt met de medicatie.

Mocht dat niet het geval zijn zou ik de test doen ipv allerlei medicatie geven want ook bij lang durig gebruik van prednison raken de nieren en lever beschadigd.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 20-12-2010 17:32

Hoi Astrid,

Chico staat nu op een dieet van de dierenarts. Hypoallergenic brokken van Royal Canin. De dierenarts vond het beter om eerst uit te zoeken of het geen voedselallergie was.
Ik ben zelf met de vraag voor een allergietest naar de dierenarts gegaan, maar omdat zij het teveel op een voedselallergie vond lijken hebben we besloten om dit eerst te proberen. Chico heeft nu een prednisonkuur van 4 weken en moet minimaal 6 weken dit voer proberen om te kijken of dit resultaat oplevert.
Ik ben zelf inderdaad ook van mening dat de klachten nu vermindert zijn door de prednison en hoop dat het als die kuur over is ook weg blijft. Wat volgens de dierenarts wel zo zou zijn als het inderdaad een voedselallergie is. Als de klachten weer terug komen dan laat ik Chico ook een allergietest ondergaan.
Karin

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 20-12-2010 17:47

Hoi Karin,

De grootste veroorzaker van voedsel allergie bij honden zijn de gluten wanneer men dit probleem weg neemt verdwijnen de meeste jeuk en kale plekken bij de hond tot wel 100% zolang alles wat men voert aan de hond glutenvrij is dus ook de belonings koekjes moeten glutenvrij zijn maar gelukkig zijn die ook te verkrijgen.

Ik zou als je stopt met de medicatie en de problemen komen weer terug dit vlees nog eens proberen voordat je de dure allergietest laat doen want als er binnen 2 weken geen verbetering optreed met het voeren van glutenvrij vlees kun je de test altijd nog doen.

Het is het overwegen waard met Chico.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 21-12-2010 12:46

Bedankt voor je advies Astrid! Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga proberen als de problemen weer terugkomen.

Als ik meer weet zet ik het uiteraard weer op het forum.
Karin

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 16-01-2011 11:46

Hoi Allemaal,

Weer even een update over Chico.
Ben nu inmiddels 6 weken bezig met het voer wat de dierenarts heeft voorgeschreven. De prednisonkuur is al een tijdje gestopt.

Een aantal van Chico zijn klachten zijn er gelukkig mee verholpen maar helaas niet allemaal. Hij bijt niet meer aan zijn poten en is sinds hij dit voer gebruikt ook niet meer ziek geweest. Dat had hij voorheen nogal regelmatig. Ook zijn zijn traanogen een heel stuk verbeterd. Alleen zijn oren daar blijft hij last van houden. Hij heeft op moment last van zijn beide oren. Zoals het er naar uit ziet zit daar weer voor de zoveelste keer een oorontsteking in. Dus maar weer begonnen met zalven in de hoop dat het weer overgaat.

Omdat nog niet alle klachten over zijn en ik de 6 weken die de dierenarts ervoor gaf geprobeerd heb met voer ga ik vanaf morgen beginnen met het vers voer van smuldier. In de hoop dat daar de laatste klachten ook mee verminderen.

Anders zit er denk ik niets anders op als toch een allergietest uit te laten voeren. Misschien wordt dan duidelijk waar Chico allemaal last van heeft.
Karin

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 16-01-2011 12:13

erg,dat het met zijn oren niet beterde,tenslotte is een oorontsteking wel pijnlijk.Komt dit probleem nog voor eigenlijk bij honden ,met laat ons zeggen toch grote oren :lol: ,dacht dat het meer voorkwam bij rassen waar men niet zo goed bij de oren kan,waaronder sharpei enz..,kan men door middel van een antivlomiddel dat ook dikwijls verscheidene andere middeltjes bevat tegen parasieten enz bijv.ook geen resultaat verkrijgen?
Is maar een gedachtengang hoor, 8)

Een positief puntje is het eten :wink:
Goed dat je ons up to date houd tenslotte weet je nooit of het eens van pas komt :wink:

Plaats reactie