Allergie

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 07-02-2011 18:57

@ voica : Komen gras-allergieën niet mèèr in de lente voor ?
Om even op het gegeven in te pikken : ons Nikki heeft ook een allergie voor ’t één of ’t ander maar er is nog niet naar onderzocht. We vermoeden ook eerder een voedselallergie daarmee dat ik dit draadje met veel interesse volg.
De laatste tijd geven we hen brokken van de Lidll (lamb & rice) en ik vermoed dat ‘r daar iets inzit dat haar lijf niet verdraagt.
Nu zijn we ook al een tijdje aan’t overwegen om op vers voedsel over te schakelen. Smuldier wordt hier aangehaald. Zijn hier lezers die reeds ervaring hebben met dit merk ?

...En onze Kane heeft ook soms last van z’n poten ; we kuisen die dan met watten & zuurstofwater. Nu blijkt dat onze Kane niet zo erg met dit probleem zit want als we dat een paar dagen ‘proper’ houden verdwijnen de ‘klachten' weer. (al sjans want ’t is een paneute zunne)

In elk geval hoop ik alsnog dat ‘r een degelijke oplossing voor Chico wordt gevonden. Ik leef met jullie mee Karin.

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 07-02-2011 19:38

KarinBaselmans schreef:
Het zou inderdaad ook een grasallergie kunnen zijn maar omdat dat nogal seizoensgebonden is volgens de dierenarts leek hem dat niet waarschijnlijk en dacht hij meer aan een huisstofmijt allergie. Maar natuurlijk kan hij dat zonder test niet met zekerheid zeggen
Dat is idd een feit; en zou heel goed kunnen huisstofmijt.
Afbeelding

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 08-02-2011 09:47

@pazzuzzu: Chico kreeg in het verleden ook brokken van de lidl en daar kreeg hij heel veel last van zijn darmen van. Hij was meerdere malen per week aan de diarree en moest ook regelmatig overgeven. Hij was er dan echt een paar uur goed ziek van.
Sinds ik de brokken van de dierenarts gebruikte was die klacht in ieder geval helemaal over. En ook met het gluten vrije vlees van smuldier heeft hij in ieder geval geen last meer van zijn darmen. En bovendien vind hij het erg lekker!
Karin

KarinBaselmans
Berichten: 69
Lid geworden op: 09-12-2008 16:56

Bericht door KarinBaselmans » 10-04-2011 13:14

Nog even een laatste update over hoe het tot nu toe met Chico gaat.

Sinds 2 maanden krijgt Chico nu om de dag 10 mg. prednison en daar gaat het gelukkig erg goed mee. Hij heeft geen last meer van zijn darmen, zijn pootjes zijn weer genezen en hij heeft ook geen last meer van oorontstekingen gehad.

Ondertussen krijgt Chico weer gewoon de brokken zoals hij die voorheen ook kreeg en lijkt het er op dat met de prednison hij een gelukkig leven kan houden. Nu nog even hopen dat de dierenarts niet gaat terugkrabbelen over de prednison want die zou liever zien dat ik het helemaal laat uitzoeken van welke allergie Chico last zou hebben. Zelf zie ik dat dan weer iets minder zitten omdat ook al weten ze precies om welke allergie het zou gaan het daarmee niet zeker is dat ze die dan ook kunnen verhelpen en bovendien kost het handen vol met geld. De dierenarts geeft mij daar dan ook wel gelijk in maar geeft ook aan dat het niet gezond is om de rest van zijn leven prednison te blijven geven. Omdat hier ook weer bijwerkingen aan kunnen zitten natuurlijk.

Maar goed tot op heden gaat het goed en is dit naar mijn mening de beste oplossing voor Chico. Ik moet natuurlijk ook niet vergeten dat het al wel een hond van 7 jaar is met een verleden en ik begin echt aan hem te merken dat hij oud aan het worden is helaas. Dus ik ga er voor vechten dat de tijd die we nog samen mogen zijn hij dit met die lage dosis prednison kan blijven doen. Zodat hij niet geteisterd wordt door een vervelende allergie. Mijn doggy is weer vrolijk nu en zolang als hij dat is ben ik dat ook!
Karin

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 10-04-2011 15:12

Wat goed en we blijven duimen dat het goed blijf
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 10-04-2011 19:56

Aan elk geneesmiddel zijn er bijwerkingen,ik geloof dat prednison de lever kan aantasten,ben niet zeker hoor.

Misschien kan je dit wat minimaliseren met èèn of ander voedingssupplement die de lever wat ontlast.Moest hij er last van krijgen natuurlijk.

Positief dat hij het nu toch beter maakt :wink:

marion
Berichten: 37
Lid geworden op: 18-01-2013 13:28

Bericht door marion » 19-01-2013 13:12

wij hebben een labrador die heeft ook een allergie beet ook zijn poten stuk schuurde met zijn kin over van alles wat ruw was zo`n jeuk ook last van zijn oren zijn liezen jeukten ook .we kregen ook andervoer was 65 euro voor 12 kilo speciaal voer met konijn. elke maand een prik en een pil met prednison .de prikken moesten we geven tot hij 3 was dan zou hij er misschien over heen groeien. inderdaad de meeste jeuk was weg . we zijn toen zelf over gegaan op vers vlees . nu zit hij nog aan de pil 1.1/2 per dag geen prikken meer .
hij was allergies voor stofmijt.. pollen in de lucht.. alles wat bloeit .. gras ..

Plaats reactie