Groeipijnen

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 27-08-2010 18:30

@Nathje; Ik ken de link hoor :wink:

Want als ik mij niet vergis is het een pupje van bij Natalie Vial, een nederlandse dame die in Belgische Limburg woont...

Kan zijn dat ik verkeerd ben ook hoor.

Nu ja, het is alvast géén slecht woord naar de fokker toe of zo...

Maar het is gewoon interessant om te weten, je kan bvb ook zelf vragen aan je fokker of er nog pups deze problemen hebben, want als het OCD is dan is dit erfelijk en zullen er mss nog pups zijn.

interessant om te weten welke combi ze maakte... en ja hoor het zijn heel gekende namen.

Wij zijn hier natuurlijk géén DA, dus laat op tijd je hondje röntgen of nakijken... dat is een tip dat ik zeker kan meegeven. :wink:
Afbeelding

Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 27-08-2010 19:49

hey idd, van bij Nathalie, ik ga haar zeker bellen als't iets anders dan groeipijn blijkt te zijn, heeft ze ook gevraagd...

Zijn mama is wel met "pensioen", Rufus is van haar laatste nestje, maar mss nog wel van belang voor de papa natuurlijk.

We gaan hem nu 5 dagen zijn tabletjes laten nemen, het laatste zou dinsdag zijn, is het dan niet beter dan bel ik de dierenarts voor 'n afspraak voor 'n kijkoperatie, maar daarvoor moet hij minstens 1 week pillen-vrij zijn omdat deze pillen bloedverdunnend werkten ofzoiets en de medicatie dus eerst uit zijn lichaam moeten zijn.

Ik heb zijn RX hier trouwens thuis liggen, heb 'm gisterenavond nog eens goed bestudeerd, tis echt n vaag vlekje dat naast zijn schoudergewricht zweeft, van zijn gewricht zelf lijkt geen stuk af te zijn (zit geen "deukje" in) maar er is zo'n zelfde soort vlekje vaag te zien, wat perfect 'n fout in de foto kan zijn...

maar we wachten
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 27-08-2010 20:20

Nog even ter aanvulling: bij heel veel rasverenigingen is het toegestaan om met ED 1 te fokken.

Soms is het stukje kraakbeen zo klein dat hij niet zichtbaar is op een RX mits de foto (als de dierenarts beschikt over een digitale RX) vele malen wordt vergroot.

Om je eventueel onnodige kosten te besparen voor een kijk operatie die misschien niets opleverd zou je een speciaalist kunnen kontakteren denk dat Nathalie je daarmee verder kan helpen.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 27-08-2010 20:35

heb net met mijn tante gebeld (nonkel = keurder in sectie 1c (Duitse Herders oa)) ze zegt toch ook van ni direct te opereren, wa we nu ook ni echt van plan zijn.

Maar ik hou jullie op de hoogte, we gaan 'm morgen ff meenemen naar de keurder-nonkel, das wel geen dierenarts maar die werkt al jaaaaaaren met Herders natuurlijk :)

Alvast bedankt voor de vele info en steun hé :) vind het echt tof dat jullie "gevorderden" mij/ons helpen met onze eerste witte Herderpup zijn kwaaltjes.
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 28-08-2010 08:38

ben benieuwd wat u nonkel ervan vind,en weet je onze forumbeterschapsknuffels helpen ook hoor 8) 8)

Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 28-08-2010 19:22

hij denkt (en hoopt) dat 't toch ook groeipijnen zijn! En hoewel hij niet zo voor "witjes" was, is hij stilaan verliefd aan't worden op ons superrustig Rufusje :-D.

Die was vandaag helemaal verwonderd door zijn neef "Bob" (Mechelaar) die pakwerk aan't doen was was, heb 'm nog nooit zo geconcentreerd zien kijken!

Het manken lijkt ook te minderen, hopelijk hebben de pilletjes (prednisolone, heb't opgezocht) hun effect dan toch :)
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 28-08-2010 23:20

Heeft Rufus alleen prednison gekregen voor de groeipijn? Dit is een algemeen medicijn dat voor vele klachten wordt gebruikt.

Bij echte groeipijn helpt Metacam en het manken is binnen 3 dagen weg en de hele kuur bestaat meestal 1 malig 10 dagen.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 29-08-2010 08:18

prednisolone helpt ook tegen allergie,heb het altijd bij voor Gotcha (biekes :wink: ).

Metacam kreeg mijn oude poes,voor zijn artrosepijn.Is idd een goed medicijn.

Goed dat het al wat beter gaat :!:

Er zijn ook witjes die pakwerk doen :wink: Nonkelke zal dat wel bevestigen :lol: :lol: :lol:

Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 29-08-2010 09:41

normaal mogen ze niet, ze staatn niet op de lijst van honden die mogen pakwerk doen ofzoiets... (of voor wedstrijden dan toch)

maar onze Rufus is daar veel te lui voor, we hebben gisteren 'n half uur geoefend om 'm speeltjes te laten pakken :p met heel de collectie die daar lag... :roll: uiteindelijk heeft 'm 1 speeltje n halve minuut vastgehouden, hihi
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 29-08-2010 19:27

Op sommige clubs in belgie worden witjes toegelaten om pakwerk te beoefenen, maar aangezien ze niet op de lijst zijn van 'werkhonden' en 'werkhondenproef' , zien ze eigenlijk de witjes niet graag komen.
Afbeelding

Plaats reactie