Groeipijnen

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 25-08-2010 19:05

- aangepaste voeding: krijgt hij (Eukanuba Junior, tot de zak op is, dan volwassen)
- pijnstilling: heeft hij gekregen maar die zijn nu op
- rust: het is gewoon 'n ontzettend luie hond, en zijn wandelingen zijn ingekort! zodadelijk gaan we wel naar de hondenles, want hij is ontzettend aan't testen de laatste tijd

we zien wel, tis enkel zielig da manken, kdenk ni da hij er echt héél veel last van heeft.
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 25-08-2010 21:45

Wat voor pijnstillers heeft Rufus gehad?
Groetjes Astrid.

Afbeelding

Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 26-08-2010 20:12

pijnstilling was 'n spuit, de naam van de ontstekingsremmer kan ik helaas niet lezen en't blistertje is al weggegooid :)

net terug geweest, er is 'n RX genomen (liet hij flink toe, brave jongen dat 't is). Er is een kans dat er een klein schilfertje kraakbeen is losgekomen maar twas zeer onduidelijk te zien op de RX, voorlopig krijgt hij 5 dagen iets tegen groeipijnen (zal straks eens kijken voor de naam), als't dan niet beter is wordt er binnen 2 weken een kijkoperatie gedaan. Als het dan een stukje kraakbeen is wordt het weggenomen bij de endoscopie.
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 26-08-2010 20:55

Jammer dat Rufus dit al reeds meemaakt op jonge leeftijd enz...

maar ergens vind ik dit 'leerrijk'... :oops:

Weet je van welke combinatie Rufus is ?
Of de ouders , HD of Ed hadden enz?

En dat is helemaal niet om 'bloemen met potten' te smijten nr de fokker of zo... gewoon uit interresse...
Afbeelding

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 26-08-2010 21:05

Klinkt als een OCD.

Hier kun je lezen wat dat is en wat eraan te doen is. (heel intresant stuk) http://www.kvgd-eersel.com/ocd-en-elleb ... ur-25.html
Groetjes Astrid.

Afbeelding

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 26-08-2010 22:02

astrid schreef:Klinkt als een OCD.

Hier kun je lezen wat dat is en wat eraan te doen is. (heel intresant stuk) http://www.kvgd-eersel.com/ocd-en-elleb ... ur-25.html
Heb ook zo'n vermoeden :oops:

Daarmee dat ik ook naar de ouders enz vroeg, want uiteindelijk blijft dit erfelijk.

En de ouders mogen nog 'vrij' zijn, géén enkele fokker is daar vrij van. Want fokken = gokken.
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 27-08-2010 07:41

we zullen duimen voor een goed verloop, 8)

En dat testen van rufus,dat begint nog maar pas,toch leuk die pupseltijd :lol:

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 27-08-2010 17:42

Als fokker kun je nog zo goed je best doen en zorgen dat je met zo vrij mogelijke honden fokt echter is dit nooit een 100% garantie op de nakomelingen want erfelijkheid kan generatie's overslaan en weer de kop opsteken.

Daarom vind ik wel dat als een probleem zich voordoet je er als fokker klaar voor moet staan als men met een probleem komt en niet de deur er voor dicht gooien of je kop ervoor in het zand steken.

Het is naar mijn mening echt geen schande als een probleem zich voordoet ook al zien andere dat wel zo of vinden het juist heerlijk om er een hele roddel van te maken maar zo gaat dat nu eenmaal in het witte herder wereldje (vaak omdat ze zelf niet weten waar ze het over hebben).

Als het een OCD is bij Rufus kan hij er gelukkig aan geholpen worden want bij andere afwijkingen in de ED is dat niet mogelijk en wordt het van kwaad tot erger.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

Nathje
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-06-2010 16:43

Bericht door Nathje » 27-08-2010 17:43

Zijn ouders:
Vader: Frenchman of the Beautiful white Angel (die op zijn beurt afstamt van Tracker du Bois des Ternes & Zoë Naïdo of the Heart of Lothian)
Moeder: Valentine's Jana of the Haely's Future (afstammend van Baron vom Schoss Stutensee & Naimy De La Cour)

Geen idee of iemand dit iets zegt ;) afstammingen zijn na te kijken op de site van de kweker, maar weet niet of ik hier de link mag geven.
NORMAAL! waren er geen problemen met zijn ouders.

Ik hoop nog steeds dat 't gewoon groeipijn is en niets meer :? , ons arme "kleintje".
(Jack) Rufus of the Beautiful White Angel (°25/2/10) is onze lieve Zwitserse Herder

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 27-08-2010 17:55

als je het artikel goed leest staat er dat via rx dit goed te zien is,dat is niet bij rufus.
Als behandeling is een kijkoperatie met behandeling mogelijk.
Ik zou zeggen,wacht gewoon af.
Al is het extra info natuurlijk :idea:

Plaats reactie