binnenoorontsteking

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
Plaats reactie
monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

binnenoorontsteking

Bericht door monica » 08-05-2010 14:27

ik heb de laatste dagen de schrik van mijn leven gehad
ons carmen bijna 11 jaar heeft ons hier allemaal doen beven van angst
het is begonnen met haar achterpoten zo een beetje over de grond te sleuren,ik dacht de heupen zullen het begeven hebben?
dus naar de dierenarts die dacht hetzelfde en schreef medicatie voor voor artrose
na enkele dagen werd het steeds slechter,ze draagde haar hoofd scheef en viel van de ene naar de andere kant kon niet meer recht lopen verloor haar evenwicht en viel dan (heel droevig om aan te zien)
ik terug naar de dierenarts het word slechter inplaats van beter en van haar heupen kan haar hoofd niet scheef gaan hangen was mijn uitleg
weer onderzoeken van bloed en dergelijke,toen kwam hij tot de constatatie dat het een binnenoorontsteking was :roll:
het binneoor ligt tegen het evenwichtsorgaan en door de druk daarop had ze evenwichtsporblemen en viel ze om en hield ze haar hoofd scheef
daar helpt geen antibiotica tegen zij de dierenarts het enige dat we konden doen was bloedverdunners geven en moest zo vanzelf genezen?
na een paar dagen verselchterde het nog en moest we haar dragen voor te plassen en te poepen als ze sliep was het een verschrikking voor ons het was persies een hond die onder stroom stond alles beefde en schokte haar hoofd ging inneens omhoog en plofte dan weer neer echt niet om aan te zien :cry:
wij hadden hier besloten dat het zo niet verder kon en hadden al eigenlijk een beetje afschijd genomen van haar
de volgende dag naar de dierenarts waar ik echt dacht hier geef ik ze af ik wil ze niet laten afzien :cry:
de dierenarts verschoot ook als hij haar zag
amaai zegt hem dat is nog veel verslechterd sinds een paar dagen
ik kan nog één ding doen zegt hem en dan moet ze morgen merkelijk beter zijn anders is er niets an te doen,dus zo gezegd zo gedaan een zware spuit cortizone en weg waren we weer naar huis
de volgende morgen wer ze wakker kwam naar me toe likt me voor te zeggen kijk ik kan weer lopen :lol:
ik blij en weende van vreugde ons meid had het overleeft
ik terug naar dierenarts voor verder diagnose
nu moet ze alle dagen cortizone nemen en deze stillaan afbouwen tot ze weer in orde is en tot nu toe gaat allen prima vooruit ben er vandaag voor de eerste keer terug gaan mee wandelen op haar tempo en niet te ver en ze vond het heel fijn :lol: :lol:
ik zet het hier maar neer mischien kan iemand er iets van opsteken als het zijn dier ook overkomt wat ik zeker niet hoop want het is echt heel erg om machteloos aan te zien hoe uw hond wegkwijnt
ik hou julli op de hoogte hoe het verder verloopt :wink:
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-05-2010 18:07

Algoed dat de cortisone geholpen heeft,ze zal haar inderdaad heel ellendig gevoeld hebben. :?
Hopend dat nu wat beter gaat krijgt ze van ons veel beterschapsknuffels 8)

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 08-05-2010 18:18

gotcha schreef:Algoed dat de cortisone geholpen heeft,ze zal haar inderdaad heel ellendig gevoeld hebben. :?
Hopend dat nu wat beter gaat krijgt ze van ons veel beterschapsknuffels 8)
heel hartelijk bedankt vor uw medeleven ze makt het nog altijd goed :lol:
Afbeelding

margabaselmans
Berichten: 561
Lid geworden op: 09-12-2008 10:15

Bericht door margabaselmans » 09-05-2010 09:34

Wat een geluk dat er toch nog op tijd iets werktte. :shock: Ze is nog veel te jong.
Heel veel beterschap gewenst.
Marga

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 09-05-2010 18:52

Das schrikken !!

Blij dat alles weer in orde is.
Afbeelding

Plaats reactie