soort van dikke 'bobbels' op snuit???

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

soort van dikke 'bobbels' op snuit???

Bericht door Vicky » 30-06-2009 20:56

Gisteren namiddag rond een uur of 4 merkte ik bij Héros een soort van hele dikke, grote "bobbels" op zijn snuit, zeker een stuk of 4 -5. Hij had hier in de schaduw liggen slapen en toen hij zich recht zette stond zijn snuit vol met bobbels. Ik belde naar de DA en die zei dat hij vermoedde dat Héros waarschijnlijk door mieren gebeten was en dat ik er azijn moest opwrijven. Dat heb ik gedaan en tegen 's avonds waren de zwellingen al veel minder. Deze morgen waren ze bijna volledig weg.
Nu, vandaag in de late namiddag was het terug hetzelfde, terug op dezelfde plaatsen hele dikke bobbels op zijn snuit en onder zijn ogen, zijn eene oog hing bijna dicht van de zwelling.
Maar hij was deze namiddag nog niet buiten geweest, had de hele tijd liggen slapen bij mij in de winkel, dus mierenbeten zijn uitgesloten.
Direct terug gebeld naar DA en langs geweest. Volgens hem dan toch geen mierenbeten maar allergische reactie op iets. :?
Maar op wat???? In de volle zon heeft hij niet gelegen, hij heeft niks speciaals of anders gegeten, ik was de hele tijd bij hem, hij heeft gewoon liggen slapen.

Hij heeft er geen last van, geen jeuk of pijn. De DA heeft me voor 3 dagen pilletjes meegegeven tegen de allergische reactie.

Iemand ooit al meegemaakt dat hun hond allergische reacties vertoont op de zon of zo'n warmte? Of enig vermoeden wat het zou kunnen zijn?
Afbeelding

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 30-06-2009 22:10

Hoi,

kan het ook een ander insect zijn waar hij bvb heeft naar gehapt, hoeft daarom niet opgegeten of ingeslikt te hebben maar kan tijdens het happen wel op de muil of onder het oog gestoken hebben....

Vixie is bvb allergisch aan 'wepsen'stekken.
Afbeelding

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 30-06-2009 22:40

Ja, het kan een allergische reactie zijn op een of andere insectenbeet. Maar is het dan normaal dat de gisterenavond en deze morgen weg waren en deze namiddag waren ze er terug, op dezelfde plaatsen. Sommige bobbels zijn zeker 3 cm groot, andere 1 cm...
Nu is het precies terug beter, afwachten voor morgen...
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 01-07-2009 20:00

Ons Gotcha zwol op korte tijd helemaal op,snuit,ogen en poten wij mochten direct naar de dierenkliniek komen.Daar kreeg ze een spuit en pilletjes,bleek een wespensteek te zijn.De Da waarschuwde om toch steeds te komen als er zwelling te zien was.

Onlangs kreeg ze weer die symptomen,wij weer direct naar de da,daar kreeg ze medicatie geen spuit omdat het nu enkel de snuit was.Hij sprak ook van eventuele(rodemieren) mierenbeten.Dit kon wel omdat ze aleens in de tuin graaft en met haar snuit diep in die put zit.Misschien is dat bij jouw ook het geval.In ieder geval hebben we een pilletje steeds op zak,want de da zei dat deze zwelling op de snuit toch ademhalingsproblemen kan geven.
:?

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 01-07-2009 22:01

Héros heeft gisteren ook een spuitje gekregen en vandaag heb ik hem zijn pilletjes gegeven. Tot nu toe geen zwelling of bobbels meer gezien :D En hij is nog even actief :lol:
Afbeelding

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 01-07-2009 22:11

Vicky schreef:Héros heeft gisteren ook een spuitje gekregen en vandaag heb ik hem zijn pilletjes gegeven. Tot nu toe geen zwelling of bobbels meer gezien :D En hij is nog even actief :lol:
Leuk dat hij het beter stelt... dat er voorlopig géén bobbels zijn en dat hij lekker actief is :wink:
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 01-07-2009 22:13

dat is goed nieuws,het is ook zo'n raar gezicht hè,als ze een opgezwollen snuit hebben :shock:

Vicky
Berichten: 130
Lid geworden op: 11-05-2009 11:10

Bericht door Vicky » 02-07-2009 14:55

gotcha schreef:dat is goed nieuws,het is ook zo'n raar gezicht hè,als ze een opgezwollen snuit hebben :shock:
Ja, een heel raar zicht!! :shock:
Afbeelding

Plaats reactie