mdr1- gen defect

Heb je vragen of medische weetjes, plaats ze dan hier.
Plaats reactie
snokkie
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-12-2008 20:03

mdr1- gen defect

Bericht door snokkie » 10-03-2009 09:07

Haay , ik ga met mijn honden naar dierenkliniek De Bosdreef in Moerbeke-waas . Ik heb een schotse herder die waarschijnlijk drager is van het mdr1 gen , daar hij blue merle in zijn bloedlijn heeft . De dierenartsen daar gebruiken gewoon voor mijn honden deze risico produkten niet . Dat is ook een oplossing en dan hoef je ze niet te laten testen . Vele dierenklinieken zijn zelfs nog niet op de hoogte over het mdr1-gen defect , als je erover begint dan vallen ze uit de lucht . Opletten geblazen dus ! Zeker bij anesthesie kan morfine serieuse problemen geven en dit product geven ze bijna allemaal standaard bij het ontwaken om de hond geen pijn te laten lijden .
Telkens ik naar de dierenkliniek ga neem ik toch nog een aparte lijst mee met de risicoproducten op vermeld want ik mag er niet aan denken dat mijn woefers iets zou overkomen .Hoe reageren jullie dierenartsen hierop ?
Vele groetjes , Veerle , Vince en Yuki .

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 10-03-2009 09:20

Dag Veerle,

Leuk dat je hier nog eens post , en dat het super interresant is !!!

Want ja haar, idd niet elke DA is op de hoogte van het MDR1 - gendeffect.
Ondertss zijn de meeste witjes eigenaars, niet allemaal maar de meeste toch op de hoogte... (en ook de collie eigenaren hoop ik)...

Hier zijn zowel Vienté als Vaya getest....zodat als er iets is.... ik dat papier altijd bij heb of het weet dat ik het moet vermelden.

Vienté is géén drager
Vaya is getest maar nog géén resultaat (maar ik vermoed 'drager' bent niet zeker.... maar we zullen zien)
Afbeelding

Monique
Berichten: 254
Lid geworden op: 09-12-2008 10:17

Bericht door Monique » 10-03-2009 16:04

hoi veerle

onze dierenarts die beweert dat de medicatie die voor mdr1 honden gevaarlijk zijn reeds uit de handel zijn genomen
maar kan idd geen kwaad het voor de zekerheid nog eens te melden he niet alle dierenarts weten hetzelfde :lol:
Afbeelding

Plaats reactie