teken, teekte, geteekt

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 14-07-2011 08:26

pazzuzzu schreef:http://www.medpets.nl/informatie/pulvex/

dat heb ik online gevonden rondom pulvex.

Volgens deze link(van jou trouwens :lol: )zitten er 6 in een verpakking.Ze raden 2 pipetten aan voor honden vanaf 15 kg.Ben ook benieuwd maar we zullen toch moeten wachten. :wink:

Of er zou nog iemand dit geprobeerd hebben. :idea:

Nu moet ik zeggen dat wij tot hiertoe na vele wandelingen geen invasie van teken hebben gezien,of zou dat komen doordat we voorkomend werken. :lol:

Marleen en Eddy
Berichten: 128
Lid geworden op: 19-05-2010 17:14

Bericht door Marleen en Eddy » 14-07-2011 14:47

Ik gebruik ook al een tijdje Advantix. Ben zeer tevreden. Inderdaad wat verkleuring van de vacht, maar dat gaat eruit als je dat plekje toch even met wat shampoo wast (ik was normaal niet maar zo af en toe kleine plekjes wel). Nu had ik ook op andere forums gelezen dat als je yogourt of karnemelk geeft, dat dit ook zou helpen. Jethro krijgt (al sinds een maand of 6) elke dag een potje yogourt door z'n eten. Heeft dit er nu ook iets mee te maken dat hij zo goed als geen last heeft van teken. Ik weet het niet. Onlangs gaan wandelen met Cheyenne. Jethro 1 teek (produkt was bijna uitgewerkt), Cheyenne 25 of zo (met Frontline).

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 14-07-2011 15:06

Het stomme is dat ik daar nog niet aan gedacht heb om dat kleine plekje even te wassen :lol: :lol: idd een kleine moeite.Een tip die we binnen een paar dagen al gaan toepassen :!:

Yoghourttoestanden kunnen wij maar heel sporadisch geven omdat gotcha hèèl gevoelige darmen heeft.

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 14-07-2011 20:09

Marleen en Eddy schreef:Ik gebruik ook al een tijdje Advantix. Ben zeer tevreden. Inderdaad wat verkleuring van de vacht, maar dat gaat eruit als je dat plekje toch even met wat shampoo wast (ik was normaal niet maar zo af en toe kleine plekjes wel). Nu had ik ook op andere forums gelezen dat als je yogourt of karnemelk geeft, dat dit ook zou helpen. Jethro krijgt (al sinds een maand of 6) elke dag een potje yogourt door z'n eten. Heeft dit er nu ook iets mee te maken dat hij zo goed als geen last heeft van teken. Ik weet het niet. Onlangs gaan wandelen met Cheyenne. Jethro 1 teek (produkt was bijna uitgewerkt), Cheyenne 25 of zo (met Frontline).
Dat youghourt-verhaal wil ik wel eens verder uitpluizen wat daar van aan is.
Want ik denk zo : als dit werkelijk werkt dan zou ik toch een stom rund moeten zijn om nog zoveel geld uit te geven aan al die chemische rommel, niet ?
Heb je toevallig een linkje naar één of ander forum waar dit besproken wordt ?
ps : geef je geld niet meer uit aan Frontline ; het is hier al meerdere malen aangegeven dat dit product niet meer afdoende werkt.

Marleen en Eddy
Berichten: 128
Lid geworden op: 19-05-2010 17:14

Bericht door Marleen en Eddy » 15-07-2011 14:13

Hieronder twee links waar andere mensen ook hun positieve ervaringen staan hebben over het gebruik van yogourt of andere natuurlijke middelen (knoflook, e.a;).

http://www.hondenpage.com/hondenforum/8 ... -teken.php

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6445&t=198

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 18-07-2011 08:43

Blijkbaar wordt in Nederland dikwijls ook de combinatie karnemelk en knoflook tabletten gebruikt. Ik vraag me nog steeds af hoe dat dan kan werken ; want teken zullen toch nog steeds bijten aangezien honden niet transpireren via de huid ?
Voor zo'n tekenband ben ik niet te vinden. Als mijn 2 witte kadees spelen heb ik liever niks rond hun hals.

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 18-07-2011 08:49

pazzuzzu schreef:Blijkbaar wordt in Nederland dikwijls ook de combinatie karnemelk en knoflook tabletten gebruikt. Ik vraag me nog steeds af hoe dat dan kan werken ; want teken zullen toch nog steeds bijten aangezien honden niet transpireren via de huid ?
Voor zo'n tekenband ben ik niet te vinden. Als mijn 2 witte kadees spelen heb ik liever niks rond hun hals.
voledig mee eens bart :wink:
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 18-07-2011 09:56

Nu moet ik wel zeggen dat op een hondenweide het hèèl handig is om twee honden uit elkaar te halen.Tot op heden is er nog geen andere halsbandaccidentjes voorgekomen.Ieder laat dan ook de gewone halsband aan als zij op de hondenweide komen.
Natuurlijk zijn wij als baasjes direct in de buurt en dat scheelt.

Onlangs nog wel een poes die zich door een vlooienbandje heeft opgehangen in een boom van een kennis. :cry:

Een pipet is wel veiliger.

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 19-07-2011 07:19

gotcha schreef:Nu moet ik wel zeggen dat op een hondenweide het hèèl handig is om twee honden uit elkaar te halen.Tot op heden is er nog geen andere halsbandaccidentjes voorgekomen.Ieder laat dan ook de gewone halsband aan als zij op de hondenweide komen.
Natuurlijk zijn wij als baasjes direct in de buurt en dat scheelt.

Onlangs nog wel een poes die zich door een vlooienbandje heeft opgehangen in een boom van een kennis. :cry:

Een pipet is wel veiliger.
Is dat zo Gotcha ? Ik bedoel weten we eigenlijk wat die chemische stoffen doen in het lijf van oinze witte ? Misschien ben ik licht paranoïa , kan zijn ; maar ik stel mezelf wel regelmatig een paar kritische vragen.
Bvb is het geweten wat er met de reststoffen gebeurd ? Slaan die zich op in de lever/nieren of andere organen, het blijft toch op één of andere manier een gifstof die je in je hond aanbrengt ? Bestaan daar neutrale (niet gesponsord door één of andere fabrikant) studies over ?
Ik heb een tijd in de chemie gewerkt en dan wordt je achterdochtig, geloof me.
Daarom zou ik eerder opteren voor een natuurlijk product maar het moet wel werken natuurlijk. De fora waarnaar verwezen wordt zijn niet altijd even representatief, ik bedoel je krijgt niet alle gegevens te lezen.
Mensen die de combinatie youghourt/knoflook/karnemelk gebruiken ; waar wonen die mensen ? Misschien in het stad op een appartement ? Dan zal je natuurlijk niet veel last van teken hebben. Dan kun je ook limonade op hun buik smeren of Vicks achter hun oren smeren en zeggen dat het de teken tegenhoudt, ik zeg zo maar iets.

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 19-07-2011 09:08

ik doelde op het verband met een vlooienband(gevaar bij spelen) en het gebruik van een pipet.

Ben het wel eens dat dit niet gezond kan zijn.Een tekenbeet is zoals iedereen weet een hèèl venijnig beestje met slechte karaktertrekjes.Het gebruik van die middeltjes brengt in dat opzicht een oplossing tegen de nadelen van een tekenbeet.

Het verschil is idd groot met een hond die in de stad woont,ik kan zeggen dat wij dan een stadslady :lol: hebben.Doch bij een wandeling of zelfs in de tuin kunnen er teken zitten.De teken maken geen verschil op dat gebied uit.
En èèn teek kan al dramatische gevolgen hebben.

Meestal is het ook een antivlomiddel ,dan kan je ook zeggen van mijn hond heeft er nog geen dus waarom dan voorkomend werken.

Het alternatieve,homeopatisch kan een oplossing zijn maar zoals bij Gotcha bijv.met haar darmprobleem moet ik daar al niet mee afkomen :wink:

Plaats reactie