een eerste wandeling met andere honden

Plaats reactie
skiwi
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-04-2012 22:51

een eerste wandeling met andere honden

Bericht door skiwi » 31-01-2013 22:21

Hey

onze woef is ondertussen 11 maanden oud, maar we zijn eigenlijk nog nooit gaan wandelen met andere honden erbij. Ik zou dit toch graag eens een aantal keren proberen om hem eraan te wennen (toch eens één keer geprobeerd met duitse schepers van vrienden, maar dit ging heel moeilijk want het minste dat zij dan voorlopen trekt die van ons de hele tijd en dus geraken we niet vooruit ;(

Wie wil er graag trainingshond zijn om die van ons te leren om normaal mee te wandelen :-) (zelfs zonder honden trekt hij nog geregeld en dus stoppen wij en komt hij mooi terug .. maar ja dat gaat dus niet altijd goed vooruit ;:(

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 01-02-2013 17:50

Ik zou wel willen maar de afstand is te ver plus dat de twee witjes ook aardig trekken en ik ze dan los gooi want met trekkende honden loop niet fijn maar misschien dat er mensen van het forum hier wel willen doen
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

BlondSound
Berichten: 15
Lid geworden op: 21-01-2013 11:08

Bericht door BlondSound » 02-02-2013 12:17

Jammer dat je er zo laat mee gaat beginnen of begonnen bent,ja heb je niets aan natuurlijk.Maar als pup al begonnen is het halve werk.Je kan toch ook gewoon met vreemden iets meelopen die je tegenkomt op straat bv doe ik ook wel es.Gewoon steeds ff niet lang zodat die mensen ook niet denken dat je ze stalkt haha :D
Groetjes Afbeelding
Afbeelding

Akasha
Berichten: 262
Lid geworden op: 14-12-2008 10:47

Bericht door Akasha » 05-02-2013 19:58

Ook ik woon helaas te ver (in de buurt van Brussel).

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 05-02-2013 22:16

Akasha schreef:Ook ik woon helaas te ver (in de buurt van Brussel).

En ik in de buurt van Rotterdam echt jammer
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

skiwi
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-04-2012 22:51

Bericht door skiwi » 12-02-2013 16:41

ik heb zonet een wandelingetje gedaan en we zijn iemand met hond tegenkomen en daar een eindje met mee gewandeld..

los totaal geen probleem, aangelijnd natuurlijk iets lastiger want dan trekt die van ons wel serieus ..
nadat ik zijn les anders had aangedaan en hem heel kort en geregeld gecorrigeerd heb ging het al wel wat beter .. :-)

ps dogwalktrail verzorgt ook weekendjes of dagen voor bijvoorbeeld groepen mensen met eenzelfde ras van honden of verenigingen of ...
zou wel eens leuk zijn om met een groep witjes zo'n weekendje te doen :p

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 12-02-2013 16:46

Ja dat klop als ze los lopen gaat dat harstikke goed maar aan de lijn dan wordt ik over de straat gesleurd


Voorlopig zit dat er niet in om een weekend weg te gaan maar het lijk me harstikke leuk om dat te doen
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

Plaats reactie