even voorstellen

Stel hier jouw en je trouwe viervoeter(s) voor.
Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 18-07-2011 18:04

Esra/Olandra schreef:


Nou zeg dat wel kijk het is leuk een nesje maar de kom zoveel voor kijken
want uiteindelijk zadel je daar wel de puppie kopers mee op en als je dan naar de da gaat en je hond mankeer wat en krijg medi of moet geopereerd worden zit je lekker met de gebakken peren of erger waarom denken ze niet eens na bah
- Omdat niet iedereen het geluk heeft geboren te worden met een 'grijze
massa'
- Omdat veel mensen 'geld' zien ipv dieren

En puur, ja omdat ze niet allemaal kunnen zijn zoals wij hé... :lol: :lol:
Afbeelding

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 18-07-2011 19:23

Wat ben ik blij dat wij die grijze massa hebben Voica :lol: :lol:
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 18-07-2011 19:37

Esra/Olandra schreef:Wat ben ik blij dat wij die grijze massa hebben Voica :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Marleen en Eddy
Berichten: 128
Lid geworden op: 19-05-2010 17:14

Bericht door Marleen en Eddy » 18-07-2011 19:40

Van harte welkom. :D

Lia Borneman
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-01-2009 19:35

Bericht door Lia Borneman » 19-07-2011 03:38

Manon,
Van hart welkom, en ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
Ik wens je beste voor je beste maatjes.

manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

Bericht door manonadams » 19-07-2011 08:23

Het is zeer spijtig dat niet bij iedereen het belang van de hondjes voorop staat. Heb absoluut niet de intentie om te gaan fokken met Blizzard. Zeker niet met deze achtergrond.
Sommige mensen zien alleen eurotekens op het moment dat er een nestje komt, maar zodra het geld gáát kosten...zijn ze ineens niet thuis. Terwijl het toch bepaald geen reclame is als je met de verkeerde honden fokt.
Blizzard komt uit een nestje van 12, da's nog niet mis ook. Heb tot nu toe nog geen reacties gehad. Ik neem aan dat er dus meerdere puppies drager/lijder zijn. Hoewel er ook hondjes tussen kunnen zitten die dit defect niet hebben.
Maar goed, ik wacht maar af. Ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen over het mdr1-defect, in de hoop dat ik meer leed kan voorkomen. Niet iedere DA is er ook goed van op de hoogte. Dus ik vind dat een stukje verantwoordelijkheid voor Blizz' gezondheid ook zeker bij mij ligt!
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 19-07-2011 08:32

ja zeer zeker ligt het veel aan u dat ge goed oplet bij dierenartsen en zo,u bent zijn beschermengel want hij kan het niet zeggen en heeft het meegekregen van domme mensen die alleen hun centen zien en niet het geluk en gezondheid van de hond en spijtig genoeg zijn er zo heel veel die zo denken en doen,en niet alleen in nederland hoor het is overal zo een mizeri met fokkers die alleen maar centen willen zien en hun dan ook nog goede fokkers durven te noemen ook,maar verandwoordlijkheid dat vond ge bij deze mensen niet, ik ken u niet persoonlijk maar door wat ik heb gelezen denk ik dat u een goede baas bent met verantwordlijkheid voor de dieren die ge hebt en zo een mensen die liggen mij nauw aan het hart,proficiat om zo open met ons te praten als we ergens kunnen helpen laat het niet te vragen er zijn hier op het forum mensen genoeg die alles zullen doen voor de dieren bij te staan en ook de mensen natuurlijk,ik weet nu niet hoe het in nederland gesteld is met de club maar ik zou als ik van u was daar ook een melding maken van de persoon die uw hondje heeft gefokt,als die dan toch eens moest ergens willen lid worden of zo heben ze daar al wat controle over dat het niet meer zou gebeuren in de toekomst
verzorg uw bengel maar verder goed en beleef er nog veel plezier mee enhopelijk zien we ons eens op een wandeling of zo :lol:
Afbeelding

manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

Bericht door manonadams » 19-07-2011 09:05

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje. En ja, mijn honden zijn mijn alles. Vooral Blizzard, want dat is toch wel een heel speciale hond gezien onze band. Blizz is gewoon mijn grootste vriend!
Die wandeling lijkt me heel erg leuk! Ik ga dat zeker in de gaten houden!
Op de Nederlandse lijsten staan ook oproepen voor de puppies uit Lunteren. Op die manier hoop ik toch zo veel mogelijk mensen te bereiken die daar een pup hebben gekocht. De fokker zelf heb ik ook een mail gestuurd, maar je begrijpt het al....ik heb er geen enkele reactie op gekregen. En dat doet mij zeer. Het gaat tenslotte om levende wezens. Dieren de we in de loop van de mensheid tot een van onze trouwste vrienden hebben gemaakt. De hondjes hebben recht op de beste zorg die er is. En ook hun baasjes, die in onwetendheid een pup hebben gekocht en misschien straks door een verkeerd medicijn hun pup gaan verliezen. Ik moet er niet aan denken en ben er zelfs verdrietig om. Als ik naar Blizz kijk, moet ik soms gewoon huilen. Dan denk ik "wat hebben ze je aangedaan". Ik kan hem alleen maar geven waar hij recht op heeft en heel goed uitkijken met medicatie voor de toekomst.
Bijna twee weken geleden is hij met spoed geopereerd omdat hij een stuk speelgoed, met piepjes en al, had opgegeten. Ik wist toen nog niet dat hij het MDR1-defect had en de DA ook niet. Omdat de test toen al onderweg was naar het lab, heeft ze wel rekening gehouden met het feit dat hij het zou kunnen hebben. En dat is ons geluk geweest. De operatie heeft hij goed doorstaan. Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald en de wond ziet er prima uit. Was wel schrikken hoor, ben er zelf drie dagen beroerd van geweest. Heb dag en uur bij hem gezeten en bij hem geslapen.
Gelukkig is hij nu weer helemaal de oude en kan weer lekker ravotten met de andere twee dames hier.
Het lijkt vandaag redelijk weer te worden hier, dus dan maar eens even naar het strand vanmiddag.
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

Muraco
Berichten: 49
Lid geworden op: 15-05-2011 12:31

Bericht door Muraco » 21-07-2011 16:50

Hoi en welkom.
Zo sneu dat ie lijder is, maar "gelukkig" kunnen ze wel oud worden ondanks dit defect.
Het is alleen wel dat je er rekening mee moet houden als er eens zoiets is...fijn dus dat je dierenarts er rekening mee heeft gehouden.
Groetjes Diana en een poot van Mike

Plaats reactie