even voorstellen

Stel hier jouw en je trouwe viervoeter(s) voor.
manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

even voorstellen

Bericht door manonadams » 18-07-2011 11:11

Hoi allemaal,
Mijn naam is Manon Adams, ik ben 41 jaar oud. Met mijn man, drie kinderen en drie honden woon ik in Sint Maartensdijk, een klein dorpje in Zeeland.
Onze kinderen zijn 14, 11 en 5 jaar oud en heten resp. Christian, Michael en Ronald. Mijn man heet Robert.
Onze drie honden zijn Sanne, een kruising labrador/bouvier van 8 jaar oud, Amy, kruising Shi Tzu en zij is vier jaar oud. Dan hebben we Blizzard, onze Zwiterse Witte Herder pup van vier maanden oud. Blizzard heeft het MDR-1 defect is dus lijder.
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 18-07-2011 13:23

hoi,
welkom hier op het forum en veel plezier hier :lol:
Afbeelding
Groetjes Tanja

manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

Bericht door manonadams » 18-07-2011 13:33

Dank je wel, ik denk dat dat wel goed gaat komen!
Leuke foto trouwens!
Groetjes Manon
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 18-07-2011 13:43

Hoi Hoi ,

Van harte welkom hier !


Is blizzard echt Lijder ? niet enkel drager ?
Want als ik mij niet vergis, dan mag er niet gefokt worden met drager-drager : omdat daar lijders uit voortkomen enz.

Van waar komt Blizzard ?

Is totaal niet aanvallend bedoeld hoor, gelijk van waar hij komt je bent hier ontzettend welkom !!!
Afbeelding

manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

Bericht door manonadams » 18-07-2011 13:54

Blizzard komt uit Lunteren. Niet bij een officële fokker vandaan. En Blizz is echt lijder. Beide ouders moeten dus drager zijn.
Nee, er mag alleen gefokt worden als maar één van de ouders drager is, de andere moet vrij zijn. Maar ja, zo zie je maar...Dat is dus het risico als je niet naar een erkende fokker gaat blijkt. En ik had tot voor kort ook nooit van dit defect gehoord. Werd erop geattendeerd door een vriendin die zelf een witte herder heeft. En je denkt altijd dat het wel mee zal vallen....nou, niet dus!
Over HD en ED heb ik helemaal geen idee. Dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen. Al zou ik wel foto's kunnen laten maken. Misschien niet eens zo onverstandig om te doen uit voorzorg.
Verder is het een schat van een hond, daar kan ik echt niks van zeggen. Er valt goed met hem te trainen en het opvoeden valt me veel mee. Het is uiteraard wel een donderstraal, maar dat is alleen maar leuk!
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

monica
Berichten: 819
Lid geworden op: 01-07-2009 23:20

Bericht door monica » 18-07-2011 15:40

manonadams schreef:Blizzard komt uit Lunteren. Niet bij een officële fokker vandaan. En Blizz is echt lijder. Beide ouders moeten dus drager zijn.
Nee, er mag alleen gefokt worden als maar één van de ouders drager is, de andere moet vrij zijn. Maar ja, zo zie je maar...Dat is dus het risico als je niet naar een erkende fokker gaat blijkt. En ik had tot voor kort ook nooit van dit defect gehoord. Werd erop geattendeerd door een vriendin die zelf een witte herder heeft. En je denkt altijd dat het wel mee zal vallen....nou, niet dus!
Over HD en ED heb ik helemaal geen idee. Dat zal de toekomst nog moeten uitwijzen. Al zou ik wel foto's kunnen laten maken. Misschien niet eens zo onverstandig om te doen uit voorzorg.
Verder is het een schat van een hond, daar kan ik echt niks van zeggen. Er valt goed met hem te trainen en het opvoeden valt me veel mee. Het is uiteraard wel een donderstraal, maar dat is alleen maar leuk!
hoi welkom hier op ons forum
spijtig te horen dat uw blizz lijder is maar als huishond valt daar best mee te leven alleen zien bij verdovingen en middelen die daar ongezond voor zijn altijd de dierenarts verwittigen dat hij het heeft
voor HD en ED zou ik idd wel foto's laten nemen alleen voor uw eigen belang zo u een beeld kan maken wat u met uw hond al dan best niet doet of wel
ik ben er zeker van dat het een schat van een hond is en dat u er veel plezier zal aan beleven
post eens een paar foto's van al uw viervoeters wat dat zien we hier heel graag alle hondjes zijn hier welkom ook al zijn het geen witte herders
dus opsturen he die foto's laat ons meegenieten van uw kroost :lol: :lol:
Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 18-07-2011 15:52

welkom op dit gezellig forum :wink:

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 18-07-2011 16:46

Hoi Manon leuk dat je hier op het forum ben wij kennen elkaar van hyves
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

manonadams
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-07-2011 18:49

Bericht door manonadams » 18-07-2011 17:44

Ik ga vanavond eens even kijken hoe dat werkt met het versturen van foto's naar deze site. Mijn man zal dat vast wel weten, ik ben niet zo heel handig met een pc :?
Met Blizz wil ik na de puppycursus nog de gehoorzaamheid A en B gaan doen, maar dat zal ook wel goedkomen denk ik.
Misschien als het goed gaat, nog de GG. Daarnaast speur ik met Blizzard en Amy. Dat vinden ze helemaal geweldig om te doen, en ik ook :D
If it's wrong to love my dog, i don't want to be right

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 18-07-2011 17:45

Heel jammer , dat er dus steeds mensen zijn die 'ondoordacht' fokken.

Nu ja, jij kan er niks aan doen hoor ! Nu weet je beter en het zal een les zijn voor de komende jaren.

EN daarom is Blizzard niet minder hoor, hij zal vast een zeker een fijne vriend zijn, dus plaats hier maar foto's hoor :wink: en verhalen over je leuke vriend.
Afbeelding

Plaats reactie