kane & nikki met hun frishbee

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

kane & nikki met hun frishbee

Bericht door pazzuzzu » 09-08-2011 07:31

Ik heb ze uiteindelijk gevonden : bijtvaste frishbee's van Kong.
...en ik moe toegeven m'n 2 witte zijn 'r weg van.
Er bestaan blijkbaar 2 soorten bij Kong : de gewone (zware modellen) en een super soepel model (precies ne gekleurden pannekoek mee gebogen randjes).
Het stevige model is naar (macho) Kane gegaan en ons nikki heeft 'de pannekoek' voor haar rekening genomen.
...en geloof het of nie maar die bijtvastheid werkt wel. Ik bedoel een balletje was bij ons nikki nooit een lang leven beschoren ; ze beet het in frut van één. Van Kane wisten we dat al en die kreeg dan ook bijtvaste balletjes die lang meegaan.
M'n motivatie om tot frishbee's over te gaan is niet alleen omdat ik het zelf graag doe :wink: :wink: :wink: maar ook omdat ik steeds naar een wei trek waar het gras bekanst altijd redelijk hoog staat. Dus die balletjes die verzonken in het gras en als de honden even niet oplettend waren kon je het komende half uur helpen zoeken naar da f***balletje !!! Dus jullie raden het al : ik hem meer naar da balleke mogen zoeken dan da we'r mee gespeeld hebben.
Een frishbee daarintegen legt zich mooi op het gras en dat zie je veel beter liggen + dat zo'n frishbee niet zo snel door de lucht klieft dan een balletje en zodoende kunnen ze die snelheid beter volgen.

Ik heb hierbij nog geen 'action pictures' kunnen schieten maar die volgen : beloofd !

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 09-08-2011 07:53

Yep,dat is een goeie tip,hier moet Dirk ook soms zoeken naar balletjes.Die plastieken zijn ook direct stuk.

Het enige dat Gotcha blijkbaar niet zo tof zal vinden dat een andere hond die frisbee dan ook langer in het zicht krijgt. :wink:
Dat is het voordeel als je alleen in een wei kunt spelen :wink:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 09-08-2011 11:53

Als je bijtvaste balletjes nodig hebt is Kong één van de beste.
Pas op want 'r zijn van die witte vernielers die ook deze naar de eeuwige jachtvelden kunnen helpen ; vraag maar aan Monica, die kan je 'r alles over vertellen.

edit : begrijp me niet verkeerd ; het is niet Monica die ganser dagen op Kong-balletjes zit te sjieken éh, maar wel haar honden. :shock: :shock: :shock:

(Jommo, 't is maar om misverstanden te vermijden want 'k ken da, en ik mag het achteraf weer gaan uitleggen)

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 17-01-2012 20:33

Effe update rondom Kong-frishbee’s.

Blijkbaar zijn het groot model Kong-frishbee’s ook niet bijtvast genoeg voor ons Nikki.
Ik gebruik die frishbee’s enkel als we ‘r effectief mee gaan spelen anders wordt het veilig opgeborgen. Maar ondanks …
Volgens je kunt zien op de foto is deze zowat in stukken van één gescheurd.
Maar ik moet hierbij wel toegeven dat deze van onze Kane wel nog goed is.
Dus hangt het toch een beetje af van de tandjes van elke hond individueel.
Ik heb naast de verscheurde ook nog een tweede, kleiner modelleke gefotografeerd.
Dat is de frishbee (ook Kong) van ons Maya. Het materiaal is wel een stuk dikker gemaakt.
Dus zal de volgende Kong voor ons Nikki ook zo’n kleiner model worden ; ies zien of die een langer leven beschoren zal zijn :wink: :wink: :wink:

Afbeelding

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 28-01-2012 17:23

Vandaag nieuwe type frishbee voor ons Nikki gekocht & uitgetest.
Deze is gemaakt van een soort rubber-schuim-stof.
Het is een zeer licht materiaal dat je veel beter gecontroleerd kunt gooien.
Hoewel vandaag windstil vrees ik wel dat, bij hardere windstoten, de frishbee ook makkelijker uit z’n baan zal vliegen ten waar de Kong-frisbee’s iets stabieler in de lucht zullen blijven doorvliegen.
Het grote verschil is dat de Kong-frisbee super soepel en plooibaar is ; hetgeen niet gezegd kan worden van de rubber-schuim-stoffen variant.
Bij het eerste gebruik valt wel op dat Nikki haar tanden ‘r wel putjes (zie foto) in prikken ; dus valt het nog af te wachten hoe 'Nikki-proof' deze laatste zal zijn.
Deze soort heeft dan wel weer het voordeel dat je ze zelfs in’t water mag gooien ; zinken doen ze immers niet. Ik ga dit echter wel niet uitproberen daar ik ‘r zeker van ben dat ik zelf achter het onding mag gaan zwemmen.
:roll: :roll: :roll:
Ik hou de geïnteresseerden op de hoogte. :wink: :wink: :wink:

Wil hierbij een foto vinden na de eerste ingebruikstelling.

Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 28-01-2012 18:52

lijkt mij eerder een kaas met gaatjes te worden :lol:

Kan nikki niet als proefbijtfrisbeehond eerst gebruikt worden voor het in de handel gaat :idea:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 29-01-2012 12:11

gotcha schreef:lijkt mij eerder een kaas met gaatjes te worden :lol:

Kan nikki niet als proefbijtfrisbeehond eerst gebruikt worden voor het in de handel gaat :idea:
Hey Gotcha,
Jouw eerste opmerking was ook de mijne. Nu, het feit dat ze ‘r gaatjes inprikt is niet het ergste ; zolang het maar één geheel blijft willen die ‘kaas-schijven’ nog wel blijven vliegen. Maar eens ‘r stukken gaan afvliegen werkt het principe van de aerodynamica van zo’n schijf niet zo best meer. Zie maar de foto van de rode Kong-frishbee ; als je deze nog probeert te gooien lijkt het meer op een neerstortende ufo.
Zo ongeveer : ⬇⬇⬇ :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Jouw tweede opmerking zou inderdaad wel een oplossing zijn ; zoals ik reeds eerder melde : als het 'Nikki-proof' is dan is het pas z’n geld waard.
Jammer dat ik, tot hier toe, nog geen Nederlandstalig Kong-forum heb gevonden want dan zou ik zeker m’n bevindingen met bijgaande bewijs-foto al doorgegeven hebben.
Tot nader order doen we ’t verder met ‘de gruyère-schijf’ :wink: :wink: :wink:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 01-05-2012 17:19

Resultaat na 3 maand ingebruikname !!

dit kun je zelfs geen gatenkaas meer noemen maar een speldenkussen ; zal toch "nen inoxen frishbee" moeten gaan overwegen.
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 01-05-2012 17:40

Bart, dat is meer dan normaal hoor; is gemaakt van Foam .... niet van bijtvastmatriaal.

Hier zou die foam dat zelfs géén maand uithanden, dus 3 maand is al heel wat. :lol: :lol:
Afbeelding

Akasha
Berichten: 262
Lid geworden op: 14-12-2008 10:47

Bericht door Akasha » 02-05-2012 01:07

Wij hebben zo'n extreme durable, zo'n zwarte gehad van Kong, hij lijkt op die rode op je foto, maar zo durable was die dus ook niet :lol: .

Plaats reactie