Welke trainigsmethode??

Plaats reactie
Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Welke trainigsmethode??

Bericht door Linsay » 08-02-2010 10:28

Hallo,

Er zijn veel verschillende hondenscholen... En dus ook verschillende trainingsmethodes.
Welke training hebben jullie honden gekregen?
Welk is de meest effectieve training voor een zwitserse herder?
Gaat iedereen wel met zen herder naar de hondenschool??

groetjes!

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 08-02-2010 13:17

hoi ik heb met mijn witte gehoorzaamheid gedaan,
maar ze zijn voor wel elke trainingsmethode te vinden ze werken graag en zijn heel slim (soms te slim)
heel belangrijk voor de witte is wel dat je hem/haar zoveel mogelijk ergens mee naartoe neemt zo leren ze alles kennen want het zit namelijk in hun karakter dat ze een beetje terughoudend zijn dus kontakt met veel mensen en dingen is heel goed. Enkele voorbeelden: kermis, karnaval, speeltuin enz......
ik hoop je een beetje verder geholpen te hebben
Afbeelding
Groetjes Tanja

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-02-2010 16:17

wij hebben ook gehoorzaamheid gedaan en beloond met piepkleine hondenkoekjes.



De clickermethode hebben we niet toegepast,wel een boekje van. :lol:
Als we weggaan krijgt ze nog steeds een piepklein koekje,ze gaat vanzelf op haar plaatsje.Het alleen zijn doet ze dan ook opperbest.

Ik vond het best wel nodig dat ze gehoorzaamheid onder de knie had,tenslotte worden ze groter en blijven het herders.
Het was ook leuk dat pupselklasje,er was zelfs een les bij,om het gedrag op straat aan te leren.
Na een tijd begon ze zich echt te vervelen tijdens de les,bij de gevorderden,dus was het niet meer zo plezierig voor haar.
Nu gaan we niet meer,maar blijven de oefeningen dagelijks herhalen.

Zoals Tanja zegt alles een beetje laten wennen.Bij ons komen enkel tieners over de vloer,telkens Gotcha nu een kleiner kindje tegenkomt is ze echt wel terug houdend.Niet dat de mama's dat erg vinden :? zo'n wolf :shock: dichtbij je kleine lieveling willen ze liever niet.
:wink:

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 08-02-2010 19:18

Tanja schreef:hoi ik heb met mijn witte gehoorzaamheid gedaan,
maar ze zijn voor wel elke trainingsmethode te vinden ze werken graag en zijn heel slim (soms te slim)
heel belangrijk voor de witte is wel dat je hem/haar zoveel mogelijk ergens mee naartoe neemt zo leren ze alles kennen want het zit namelijk in hun karakter dat ze een beetje terughoudend zijn dus kontakt met veel mensen en dingen is heel goed. Enkele voorbeelden: kermis, karnaval, speeltuin enz......
ik hoop je een beetje verder geholpen te hebben
Ja idd, met elke pup moet je eigenlijk op zoveel mogelijk plaatsen komen he. Ik heb al bij sommige witte herders gemerkt dat ze wat mensenschuw kunnen zijn. (kan de teef dat eigenlijk overdragen naar de pups?)

mvg

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 08-02-2010 19:22

gotcha schreef:wij hebben ook gehoorzaamheid gedaan en beloond met piepkleine hondenkoekjes.



De clickermethode hebben we niet toegepast,wel een boekje van. :lol:
Als we weggaan krijgt ze nog steeds een piepklein koekje,ze gaat vanzelf op haar plaatsje.Het alleen zijn doet ze dan ook opperbest.

Ik vond het best wel nodig dat ze gehoorzaamheid onder de knie had,tenslotte worden ze groter en blijven het herders.
Het was ook leuk dat pupselklasje,er was zelfs een les bij,om het gedrag op straat aan te leren.
Na een tijd begon ze zich echt te vervelen tijdens de les,bij de gevorderden,dus was het niet meer zo plezierig voor haar.
Nu gaan we niet meer,maar blijven de oefeningen dagelijks herhalen.

Zoals Tanja zegt alles een beetje laten wennen.Bij ons komen enkel tieners over de vloer,telkens Gotcha nu een kleiner kindje tegenkomt is ze echt wel terug houdend.Niet dat de mama's dat erg vinden :? zo'n wolf :shock: dichtbij je kleine lieveling willen ze liever niet.
:wink:
ja, ik zou ook gewoon de basis wat aanleren in de hondenschool en dan overstappen naar agility. We zijn er alleen nog niet uit wie met haar naar de agility gaat :wink: We willen het beiden heel erg graag.

mvg

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 08-02-2010 19:56

Dat kan toch perfect alletwee.Tenslotte ben je alletwee ook baas over je toekomstige hond.Je hond staat onderaan de ladder,en moet dus ook naar beiden goed luisteren.
Van in het begin consequent zijn in wat je later niet wil,dan hoef je het daarna niet af te leren :lol:

Je kan dit afwisselend doen,als je dit ook al bij de gehoorzaamheid training doet is jullie hond dit ook al gewoon.
Bij ons werdt zowiezo de trainingsoefeningen door het hele gezin toegepast,dit betekend dat zowel de tienerzonen een bevel aan haar mogen geven.

Vooral omdat jullie beiden het willen doen,is dubbelfun voor jullie hond :lol:

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 08-02-2010 22:08

gotcha schreef:Dat kan toch perfect alletwee.Tenslotte ben je alletwee ook baas over je toekomstige hond.Je hond staat onderaan de ladder,en moet dus ook naar beiden goed luisteren.
Van in het begin consequent zijn in wat je later niet wil,dan hoef je het daarna niet af te leren :lol:

Je kan dit afwisselend doen,als je dit ook al bij de gehoorzaamheid training doet is jullie hond dit ook al gewoon.
Bij ons werdt zowiezo de trainingsoefeningen door het hele gezin toegepast,dit betekend dat zowel de tienerzonen een bevel aan haar mogen geven.

Vooral omdat jullie beiden het willen doen,is dubbelfun voor jullie hond :lol:
Hey,

Dit klinkt het leukste ook. Nuja, ze hebben ons verteld dat het het beste is dat 1 iemand die taak opzich neemt, om de hond niet te verwarren. Maar we zijn beiden even gemotiveerd om de hond te trainen.

groeten

Tanja
Berichten: 604
Lid geworden op: 09-12-2008 22:13

Bericht door Tanja » 09-02-2010 18:51

Linsay

Ja idd, met elke pup moet je eigenlijk op zoveel mogelijk plaatsen komen he. Ik heb al bij sommige witte herders gemerkt dat ze wat mensenschuw kunnen zijn. (kan de teef dat eigenlijk overdragen naar de pups?)

Tanja

dat kan idd maar dat is dan in het geval als de pup te lang bij de moeder blijft dan nemen ze dat gedrag mee over
maar als je je pup op 8 weken gaat halen en er heel veel mee onder de mensen komt en die mensen de pup dan positief benaderen komt het wel goed hoor
mijn teef is ook terughoudend maar zeker niet mensenschuw zij wil zelf beslissen wanneer en wie haar mag strelen, wat ik op zich geen probleem vind want niet alle mensen hebben graag een grote hond die zo maar op hun afkomt
Afbeelding
Groetjes Tanja

Plaats reactie