Iets op pets.be gezien

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 19-06-2011 22:10

Voica schreef:
Linsay schreef:Ohnee, zo erg.
Ons ras...
Ik dacht dat ze er wat gespaard van bleven :roll:
Linsay om je even uit je illusie te helpen;

ons ras wordt nergens gespaard en wordt op vele vlakken zelfs uitgebuit
net zoals een ander ras.

Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar MONEY MONEY MONEY...

Wees gerust ik heb al stoten gezien ze, puur om dat beetje geld want multi miljonair ga je er niet van worden.
pijnlijk :?

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 19-06-2011 22:12

Linsay schreef:
Voica schreef:
Linsay schreef:Ohnee, zo erg.
Ons ras...
Ik dacht dat ze er wat gespaard van bleven :roll:
Linsay om je even uit je illusie te helpen;

ons ras wordt nergens gespaard en wordt op vele vlakken zelfs uitgebuit
net zoals een ander ras.

Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar MONEY MONEY MONEY...

Wees gerust ik heb al stoten gezien ze, puur om dat beetje geld want multi miljonair ga je er niet van worden.
pijnlijk :?
Wees je er gewoon van bewust dat niet iedereen iets doet uit liefde voor het ras.
Afbeelding

Esra/Olandra
Site Admin
Berichten: 374
Lid geworden op: 08-11-2010 22:41

Bericht door Esra/Olandra » 19-06-2011 22:52

Is wel in en in triest
Afbeelding
Gr Marianne
Knuffels van Olandra en Wakita
Esra in ons hart en in onze gedachten

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 20-06-2011 08:06

zowiezo kan je als hondeneigenaar beter je hond laten chippen,het zou zelfs bij een poes effectiever werken.

Als je daar als baasje nu nog niet van overtuigd bent. :roll:

Tja,de opkomst in Belgie van de zwh heeft ook een aantal nadelen,onlangs nog iemand is Gotcha een manneke ?Neen,...das spijtig ik wil kweken want ik heb in nederland iemand tegengekomen en die vroeg 1200 euro voor een pup :shock: :shock: :shock:
Als ge het voor het geld doet wil ik je zeggen dat het bedrag wel wat overdreven is.Zei ik,Dit bedrag kan juist zijn,maar deze dame zag alleen de euro's in haar droomwereld :roll:
Ja zei ze weet ge wat ze vragen voor te dekken.Ikke:Neen :lol: :lol: :lol:
Zij wel,want daarom zocht ze een straatreu waarschijnlijk :lol:

Het gesprek was vlug afgelopen,daar ik iets zei dat niet in het kraampje pastte van deze dame. :twisted:

Ik vind het ok als ze particulier fokken,maar op deze manier moet je de mensen tegen zichzelf beschermen toch :lol: :lol: :lol: :lol:

Voica
Site Admin
Berichten: 1232
Lid geworden op: 09-12-2008 08:04

Bericht door Voica » 20-06-2011 14:53

Weet je sinds Vaya pups heeft, ben ik nu 'officieel Fokker', allé daarvoor ook aangezien ik Kennelnaam had enz... maar dat voelde zo effectief nog niet.

Soms dacht ik de voorbije maanden, waar ben ik mee bezig zoveel hondjes in het asiel, zoveel herplaatser enz.

Maar dan denk ik weer; ik doe het 'zeer bewust' ; alles tot in de puntjes in orde. En voor het nest , ik ga het er mij nog niet totaal over uit spreken maar het gaat zeker meer dan in orde zijn !!

Ik doe het uit liefde voor het ras ! Niet voor de centjes, want dan raar ik zeker niet uit mijn kosten vd voorbije 2 jaar. Laat staan de reis naar Tsjechië , de dekreu. enz...
Afbeelding

Linsay
Berichten: 287
Lid geworden op: 07-02-2010 10:40

Bericht door Linsay » 20-06-2011 20:23

gotcha schreef:zowiezo kan je als hondeneigenaar beter je hond laten chippen,het zou zelfs bij een poes effectiever werken.

Als je daar als baasje nu nog niet van overtuigd bent. :roll:

Tja,de opkomst in Belgie van de zwh heeft ook een aantal nadelen,onlangs nog iemand is Gotcha een manneke ?Neen,...das spijtig ik wil kweken want ik heb in nederland iemand tegengekomen en die vroeg 1200 euro voor een pup :shock: :shock: :shock:
Als ge het voor het geld doet wil ik je zeggen dat het bedrag wel wat overdreven is.Zei ik,Dit bedrag kan juist zijn,maar deze dame zag alleen de euro's in haar droomwereld :roll:
Ja zei ze weet ge wat ze vragen voor te dekken.Ikke:Neen :lol: :lol: :lol:
Zij wel,want daarom zocht ze een straatreu waarschijnlijk :lol:

Het gesprek was vlug afgelopen,daar ik iets zei dat niet in het kraampje pastte van deze dame. :twisted:

Ik vind het ok als ze particulier fokken,maar op deze manier moet je de mensen tegen zichzelf beschermen toch :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik vind het totaal NIET ok om particulier te fokken! Grr, ik kan daar zo zot van komen eh! Ze fokken dan met hun broodfokhond. Goed bezig zeg. Er zit een bf in Oostkamp van enkel zh's. Kga eens een afspraak maken en gaan zien.

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 21-06-2011 06:58

Mee eens,
8)
Er zijn er echter ook die niet met een broodfokhond kweken.Een èènmalig nestje of de zovele oepsnestjes.En daar zijn de thuissituaties misschien nog beter dan zeg maar bepaalde fokkers.En zeker de broodfok,dat we het daarover eens zijn is al meerdere keren bewezen :wink:

Niet elke fokker is zo begaan met het ras(eender welk),als je de vele afwijkingen ziet bij sommige rassen wetende dat deze dan door (ervaren)kennels worden gekweekt.Waarbij de teven die geen dienst meer doen herplaatst worden,waarbij de honden die geen vereiste showresultaten behalen vervangen worden door een ander pup.

Respect voor de fokker die zijn honden niet als een commercieel iets ziet.
8)

Dat is natuurlijk een uitgebreid item waar al veel over geschreven en gepraat is.
En dan gaan we off topic. :wink:

On topic:ik hoop dat deze canadese herder een warm nestje als zwitserse witte herder mag vinden :wink:

pazzuzzu
Berichten: 493
Lid geworden op: 10-12-2008 19:32

Bericht door pazzuzzu » 22-06-2011 07:12

als we dan toch off-topic bezig zijn ...

Ik moet nog altijd de eerste broodfokker met een geweten tegenkomen.
Het heeft iets psychopatisch (die hebben ook een gebrek aan geweten) maar dan naar dieren (lees honden) toe.
Waarom vind ik o.a. geld het meest verwerpelijke goed dat de mens ooit heeft uitgevonden (retorische vraag) ??

btw : ik hoop dat het goed komt met de te plaatsen witte herder.
mijmering : ik wou da'k 'r plaats voor had ; er zouden veel witte herders in mijnen tuin rondlopen zunne.

Plaats reactie