Nieuwe thuis gezocht!!!

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 30-10-2010 07:31

Niet in orde met de inentingen :shock: Borstelbeurt nodig :roll:
Het wordt steeds erger. :roll:

Hoop dat ze nu een blijvend nestje heeft,Dat ziet er nu wel al uit,dat ze die gevonden heeft. :wink:

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 31-10-2010 16:13

Blijkbaar had de nieuwe baas helemaal geen zin in Cheyenne als ik het allemaal zo hoor.

Vraag me wel af in hoeverre de eerste baas op de hoogte is omtrent Cheyenne.

Gelukkig zit ze nu op een plek waar ze meer dan welkom is en gaat ze weer genieten van haar leventje.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

Marleen en Eddy
Berichten: 128
Lid geworden op: 19-05-2010 17:14

Bericht door Marleen en Eddy » 31-10-2010 17:58

Nog even een laatste update over Cheynne. De nieuwe baasjes zijn er mee naar de dierenarts geweest en alles was ok. Ze heeft de nodige spuitjes gehad en een ontwormkuur. De borstelbeurt heeft een hele grote hoeveelheid haren opgeleverd. We zijn ondertussen al samen gaan wandelen. Aan de lijn is ze wat blafferig tegenover andere honden, maar vrij lukt het wel aardig met onze Jethro. Ze zoekt wel constant bescherming bij haar baasje.
Astrid, wat bedoel met het nieuwe baasje en het eerste baasje? In het kort wat wij eigenlijk weten over Cheynne. De eigenares heeft haar blijkbaar bij jou komen halen. Zij woont ondertussen reeds een jaar in Engeland en ondertussen was de zorg voor de hond overgedragen aan haar broer. Maar die kon dit ook niet blijven doen omdat hij zelf ook voor zijn werk een maand naar het buitenland moet.
De nieuwe eigenaars gaan zeker nog contact opnemen met u.
Hierbij reeds een eerste foto (met de nieuwe baasjes), vandaag genomen tijdens de wandeling.

Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 31-10-2010 18:44

Tof dat het al zo goed gaat en daarbij al een foto van een stralend herplaatserke 8)

Misschien kunnen de nieuwe baasjes ook eens hier op het forum komen. :idea:

Het zal allemaal ook nieuw zijn,en misschien kunnen de nieuwe baasjes aan die vorige eigenaar nog een duidelijk omschrijving van Cheyenne vragen, hoe ze zich gedraagd in het algemeen.Is wel handig.
Het blaffen op zich vind ik nog niet erg ,als je bedenkt hoe die kleine hondjes soms tekeer gaan. :wink:

Geweldig ook van jullie om ons op de hoogte te houden. :wink:

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 01-11-2010 14:45

Inmiddels kontakt gehad met de nieuwe baasjes en nu blijkt dat Cheyenne helemaal niet geregistreed is bij ST.Hubertus :shock:

Maar op zich geen probleem want dit kan als nog in orde gemaakt worden dus gevraagd of ze alle papieren hebben meegekregen en mocht het niet het geval zijn ga ik ze opnieuw opvragen voor ze zodat Cheyenne als nog geregistreerd kan worden bij de ST.Hubertus.

@Marleen: wat ik bedoel met eerste eigenaar ect,

Mevrouw Laekens heeft haar bij mij gekocht en is eerste eigenaar daarna is ze over gedaan naar haar broer en dat is eigenaar nummer 2.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 01-11-2010 15:38

Even wat uitleg qua registratie st.Hubertus is dit door de fokker of eigenaar.?Heeft dit verband met de stamboom? :idea:

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 01-11-2010 22:44

In Nederland wordt een stamboom uit gegeven door de Raad van Beheer daar staat alleen de naam van de fokker op (vroeger stond de naam vande eigenaar er ook op) bij de stamboom zit een eigendoms registratie formulier die voorzien dient te worden met de gegevens van de nieuwe eigenaar en handtekening en die moet opgestuurdt worden naar de Raad van Beheer die ziet dan dat de hond naar het buitenland gaat en dan krijgt de nieuwe eigenaar niet alleen een eigendoms registratie met hun eigen naam erop maar ook meteen een export pedigree, deze papieren dienen dan opgestuurdt te worden naar de ST.Hubertus voor opname in het stamboek.

Uiteraard zitten hier kosten aan verbonden en nu denk ik dat dat misschien een reden is geweest om geen export aan te vragen waardoor Cheyenne nog altijd op mijn naam staat geregisteerd als fokker en daarmee eigenaar.

Van tegenwoordig doe ik dit alles zelf want uit dat zelfde nest was eens een hond weg gelopen en via het chipnummer kwamen ze bij mij terecht omdat de eigenaar ook nog niet het eigendoms registratie formulier had terug gestuurd naar de Raad van Beheer.

Aldoende leer je er weer iets bij :wink:
Groetjes Astrid.

Afbeelding

gotcha
Berichten: 1258
Lid geworden op: 02-06-2009 15:11

Bericht door gotcha » 02-11-2010 07:24

yep,want zo blijft de fokker wel verantwoordelijk indien er iets voorvalt met de hond.

Wij hebben in ieder geval gechect via het chipnummer of Gotcha op onze naam staat.Ik dacht dat iedereen dit wel zou doen.
Tenslotte is het toch je eigen hond.

Bedankt voor de uitleg. :wink:

margabaselmans
Berichten: 561
Lid geworden op: 09-12-2008 10:15

Bericht door margabaselmans » 02-11-2010 17:03

Fijn dat er nieuwe baasjes zijn gevonden. Heeeeeeeeeel veel plezier met cheyenne. :lol:
Marga

astrid
Berichten: 62
Lid geworden op: 13-07-2010 16:25

Bericht door astrid » 02-11-2010 22:55

In ieder geval ga ik nu alles in orde maken voor de baasjes zodatze Cheyenne kunnen laten registreren in Belgie.

Gelukkig bewaar ik alles van elk nest dus is het voor mij eenvoudiger alles in orde te maken.
Groetjes Astrid.

Afbeelding

Plaats reactie